Citat:
Ursprungligen postat av
Kallskorsten
Ja, det var nog väldigt mycket fantasier i den storyn.
Minns att han hade en grej med musik och minnen från barndomen för ganska länge sen. Det var liksom för bra - han mindes exempelvis när han stod på BB och tittade på lillebrorsan. Kändes som en filmsnutt.
Nä. Berätta en historia är han bra på.
Man ska dock ha klart för sig att de har poddat över 400 avsnitt. Säkert 500h i total tid.
Skulle någon av oss i tråden podda så skulle nog allt som är 100% intressant, genuint och sant vara avklarat redan efter första avsnittet. Vi skulle få börja skarva lite lätt redan i avsnitt 2 för att behålla intresse och lyssnare.
Vi kan inte klaga. Sigge, som många säger är "ointressant" har trots allt legat med fler kändisar än vad vi andra haft sexpartner totalt(Bl.a Tuva Novotny).
Han har hur mycket som helst att ösa ur - Den rika brorsan, den framgångsrike pappan(Klas), den konstnärliga och företagsamma släkten Zadig..
..hans skådespelande farfar(Bengt) och hans bravader med Ingemar Bergman, sitt eget författarskap..
..sin entreprenörs- tid med brodern Flick(Torstens bror) och internet, hans liv i New York och nu Los Angeles, somrarna på Gotland, osv.
Om nu Alex toppar det, vilket han kanske gör(har inte jämfört så noga) så har vi en extremt spännande duo som är en ynnerst för oss alla att få följa.
Låt oss inte döma, utan vara glada att vi får vara med.
Vad skulle vi själva fylla en podd med? Det skulle typ låta såhär:
"När jag gick på gymnasiet i bruksorten Svenne Banan-Köping så brukade vi.."
Eller..
"En gång reste jag och några polare till Gran Canaria och så var vi ute en kväll och polaren hade beställt en fet shotsbricka till hela gänget.
Vid bordet intill satt ett gäng svenne-brudar(wt) som också shotade. Allt var upplagt grym kväll. Lite senare när jag var lite slirig och go så gick jag fram till en av brudarna och.."
Haha, ni vet stuket, trista svenne banan- anekdoter som man hört till leda.
Nä, då väljer jag hellre lite glamour, lite skvaller från de fina salongerna, acompanjerat av taktfullhet, god smak och retorik, samt en whiskeypinne och lite charkbitar..
Alex & Sigge 4ever ❤️