2013-01-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Dessutom var Alex vredesutbrott mot Sigge vldigt verraskande, jklar vad ronen spetsades till och jag satt p helspnn resten av avsnittet.

Sigge sket skert p sig lite nr Alex brusade upp s hftigt och totalt ovntat, och det skulle inte frvna mig om inte deras pod och allt samarbete och hela vnskapen dom emellan kommer upphra ganska snart.

De har en sdan jargong sinsemellan vilket framgr tydligt i ngra de frsta av podcastens avsnitt, innan de hittade sina roller och balans. De har ven tagit upp det faktum att de stundtals har ett mstrande stt gentemot varandra speciellt vid middagar. Jag fr intrycket av att de r tillrckligt trygga i sin relation till varandra fr att lta den hr typen av diskussion pverka deras relation negativt.

Dremot r jag vansinnigt nyfiken p vem frfattaren som smutskastat Alex r. Jag tippar p att personen skulle kunna funnits i Aftonbladets redaktion nr det begav sig d jag undrar vilka andra manliga chefredaktrer n Anders Gerdin (Aftonbladets dvarande chefred) var inbjudna till Schulmans brllop med Katrin?
Senast redigerad av namn.efternamn 2013-01-04 kl. 10:13.
Citera
2013-01-04, 10:35
Medlem
Ronnie Sandahl?
Citera
2013-01-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Ronnie Sandahl?

Funderade ocks p det. Alex har ju tidigare r gtt ut ganska hrt mot Sandahl d han uttryckt bitterhet ver bland annat att Sandahl fick ge ut en bok fre Schulman samt att densamme fick lna Brundins lgenhet i Paris fr att skriva. Jag minns att jag reagerade p att jag d tyckte att det var till synes obefogat. Avundsjuka i all ra men att entrget g p samma person kndes mrkligt.

Om det nu skulle vara han s vet nog Alex bttre n att hnga ut en kolumnistkollega.
Senast redigerad av namn.efternamn 2013-01-04 kl. 10:54.
Citera
2013-01-04, 12:21
Medlem
Citat:

Dessutom var Alex vredesutbrott mot Sigge vldigt verraskande, jklar vad ronen spetsades till och jag satt p helspnn resten av avsnittet.

Sigge sket skert p sig lite nr Alex brusade upp s hftigt och totalt ovntat, och det skulle inte frvna mig om inte deras pod och allt samarbete och hela vnskapen dom emellan kommer upphra ganska snart.

Lste det hr under tiden jag lyssnade och tnkte och funderade p vad fan som skulle hnda. Hrde just "vredesutbrottet" och det r garanterat ingenting att oroa sig fr, haha.
Citera
2013-01-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Lste det hr under tiden jag lyssnade och tnkte och funderade p vad fan som skulle hnda. Hrde just "vredesutbrottet" och det r garanterat ingenting att oroa sig fr, haha.
Jag missade helt vredesutbrottet. Vad handlade det om?
Citera
2013-01-04, 12:39
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Jag missade helt vredesutbrottet. Vad handlade det om?

Att Alex blev lite sur ver att Sigge hnade hans anvndning av ordet "briljant" men var som sagt inte s farligt.
Citera
2013-01-04, 13:27
Medlem
talgoxens avatar
Citat:

Tycker Sigge framstod som lite mobbaraktig dr. Alex beskriver hur hans frrttsval blev lyckat och d avbryter Sigge med "H h h genialt, nu kommer det igen." Just det att han avbryter honom kndes bara tntigt.

Sprk r ingen naturvetenskap fr tusan.
Citera
2013-01-04, 13:28
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att Alex blev lite sur ver att Sigge hnade hans anvndning av ordet "briljant" men var som sagt inte s farligt.

Genialt var det inte briljant. 48 minuter in.
Citera
2013-01-04, 13:44
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Genialt var det inte briljant. 48 minuter in.

Okidoki. Hller helt med om hans resonemang dock. Har verkligen gtt inflation bland superlativen.
Citera
2013-01-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ronnie Sandahl?

Kan man verkligen betrakta honom som en av vra mest firade unga frfattare d?
Citera
2013-01-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Kan man verkligen betrakta honom som en av vra mest firade unga frfattare d?

Fr en debuterande frfattare fick han ett vldigt stort medialt utrymme med romanen "Vi som aldrig sa hora". Den gavs dessutom ut vren 2007 vilket stmmer ganska vl i kronologin.
Citera
2013-01-04, 14:58
Medlem
camejos avatar
Vad gick Alex och Sandahls beef ut p? Jag har bara vaga minnen av att Schulman gjorde sig lustig ver Sandahls texter. Minns inte att jag lst ngra repliker frn Sandahl.

Jag tror inte Alex har ngot emot att folk nu gissar att det r Sandahl det handlar om. Kanske var det t.o.m tanken nr han lmnade ngra ledtrdar i podden. Personen blir uthngd utan att Schulman hnger ut honom med namn.

Det mest intressanta i podden var ju annars sgningen som Sigge fick av en vn. Vldigt brutal och vlformulerad. Knns som det kan ligga en del sanning i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in