2015-12-21, 03:20
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
De här herrarnas show sändes på tv ikväll och hur i hela friden kunde den vara en publiksucce när det bara är mer av samma sorts trams och meningslöshet som i podden?

Hur länge orkar folk lyssna och beundra deras verk? Tröttnar inte deras publik någon gång på deras pubertala kiss och bajshumor?

Tittade faktiskt på showen som sändes i tv och funderade mest vilken typ av människor som går för att se dessa två herrar uppträda. Själva showen var som ni skriver pubertal och kändes som ett av deras podcastavsnitt.

Vad är det som lockar folk att lyssna på deras pod?
Jag lyssnade på ett avsnitt för ett tag sedan och det enda jag upplever är ett hån mot mig som lyssnare, samtidigt som dessa herrar skrattar hela vägen till banken.
Kan någon hängiven lyssnare förklara för mig deras storhet?
Citera
2015-12-21, 11:37
Medlem
Vad juden är framgångsrik!
Spelar ingen roll om en jude är ett svin, obegåvad, har de flesta sämsta sidor - rika som troll blir de ändå.
Citera
2015-12-21, 11:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Spelar ingen roll om en jude är ett svin, obegåvad, har de flesta sämsta sidor - rika som troll blir de ändå.

Jäpp. Uppenbarligen överlägsna oss. Där har vi definitivt något att lära.
Citera
2015-12-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Vad är det som lockar folk att lyssna på deras pod?
Jag lyssnade på ett avsnitt för ett tag sedan och det enda jag upplever är ett hån mot mig som lyssnare, samtidigt som dessa herrar skrattar hela vägen till banken.
Kan någon hängiven lyssnare förklara för mig deras storhet?
Jag tycker de har underhållande samtal.
Gillar blandningen av anekdoter, kultursnack, observationskomik, lite lätt filosoferande, barnslig humor.
Tycker att de är bra på att snacka, och att de onekligen har en tajming och en känsla för att lägga upp och berätta historier.
Gillar mixen av barnslig humor och något allvarligare ämnen, och jag vet ingen annan podcast som gör samma sak fast bättre.
Senast redigerad av MarcoBolan 2015-12-21 kl. 17:53.
Citera
2015-12-21, 23:04
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Jag tycker de har underhållande samtal.
Gillar blandningen av anekdoter, kultursnack, observationskomik, lite lätt filosoferande, barnslig humor.
Tycker att de är bra på att snacka, och att de onekligen har en tajming och en känsla för att lägga upp och berätta historier.
Gillar mixen av barnslig humor och något allvarligare ämnen, och jag vet ingen annan podcast som gör samma sak fast bättre.

Tack för ärligt svar. Ja smaken är som tur olika och jag behöver ju inte heller lyssna på deras pod, var mest intresserad av vad som lockar att lyssna på dessa herrar.
Citera
2015-12-22, 01:38
Medlem
rikastistorstans avatar
Podden är stundtals riktigt underhållande om än ojämn men såg showen nyss. Fy satan vad dåligt! Samma gamla anekdoter som dom redan har kört i andra sammanhang blandat med något så innovativt som runk och Star wars skämt. Allting i showen som inte var upprepningar på deras eget material har gjorts tusen gånger av andra komiker. Deras youtubesketcher är ju också makalöst usla. Håll er till poddandet!
Citera
2015-12-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jäpp. Uppenbarligen överlägsna oss. Där har vi definitivt något att lära.

Även om det kan låta paradoxalt i förstone, men vi saknar Schulmans cynism och hänsynslöshet och hans brist på samvetskval.
Citera
2015-12-26, 22:24
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Podden är stundtals riktigt underhållande om än ojämn men såg showen nyss. Fy satan vad dåligt! Samma gamla anekdoter som dom redan har kört i andra sammanhang blandat med något så innovativt som runk och Star wars skämt. Allting i showen som inte var upprepningar på deras eget material har gjorts tusen gånger av andra komiker. Deras youtubesketcher är ju också makalöst usla. Håll er till poddandet!

Det beror ju på vad man förväntar sig av två herrar som inte är tränade entertainers. Både Sigge och Alex är skribenter i grunden, visst kan de ha lite komisk timing ibland men det är långt kvar tills någon slags ståupps-känsla (tror inte att de söker den heller). Spaningarna i MML är precis som podden breda och folkliga. Även om det inte är så längre fanns det en kul tid när folk, på riktigt, gick omkring och kände sig medvetna och först på bollen när de lyssnade på A&S trots att podden har 500k lyssnare i veckan eller vad fan det är.

Podden är en bred produkt som ska tillfredsställa en intellektuellt medioker lyssnarskara, lägg därtill sponsorer så blir det inte mycket puls kvar.
Citera
2015-12-26, 22:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Tycker att den tv-sända showen var ganska underhållande.

Sjukast/roligast var berättelsen om hur Alex brukade klä ut sig till präst i barndomen, mycket bisarrt. Om det nu var sant.
Citera
2015-12-28, 13:59
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren

Det har konstaterats ganska många gånger att denna Schulman-familj inte är av judisk härkomst, antisemitism är däremot händigt när man vill ha enkla svar på komplicerade frågor så jag förstår varför myten lever kvar.
Citera
2015-12-28, 20:26
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Det har konstaterats ganska många gånger att denna Schulman-familj inte är av judisk härkomst, antisemitism är däremot händigt när man vill ha enkla svar på komplicerade frågor så jag förstår varför myten lever kvar.

Precis, Alex säger ju att han kommer från en, konservativt, katolsk familj i meningen med livet. Däremot springer lillebror Carl runt med davidsstjärnan runt halsen så det är ju inte så konstigt att folk är förvirrade
Citera
2015-12-28, 20:30
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Precis, Alex säger ju att han kommer från en, konservativt, katolsk familj i meningen med livet. Däremot springer lillebror Carl runt med davidsstjärnan runt halsen så det är ju inte så konstigt att folk är förvirrade

Calle är jude.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in