2013-06-18, 11:09
Medlem
yoloswagetcs avatar
Jag tror att Sigge är redaktör för podden vilket gör det ganska naturligt att han även är den drivande parten. Det är nog han som till stor del styr innehållet, just eftersom han även sköter klippningen.
Citera
2013-06-19, 01:50
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Vilket av det? Att Sigge visar sina svagheter eller att det är mer intressant att han inte gör det? Eller menar du att det främst är Alex som regisserar hur han framstår? (Det gör såklart han också)
Om Sigge är intressantare, det kan man säker tycka. Men jag har börjat störa mig på honom. Tycker han lätt blir lite för mycket besserwisser och det är inte heller bra för dynamiken i samtalet och dessutom ganska osympatiskt.

Sen håller jag med flera andra här om att klippningen är jobbig, de klipper ofta när de just börjar bli intressant.
Jag menar att Sigge är mer jordnära än Alex.

Jag ser hellre att det är lite spänt än att de gör sig till för varandra. Håller dock med dig om att det är lite väl dålig stämning ibland men som sagt, hellre det än att de håller på och glättar sig för varann. Sånt behöver vi verkligen inte mer utav. Många här menar att S.E är poserande intelligent men i mitt tycke är han den intelligentaste människan som florerar i offentligheten i Sverige idag.
Senast redigerad av Transmisson 2013-06-19 kl. 01:53.
Citera
2013-06-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Jag menar att Sigge är mer jordnära än Alex.

Jag ser hellre att det är lite spänt än att de gör sig till för varandra. Håller dock med dig om att det är lite väl dålig stämning ibland men som sagt, hellre det än att de håller på och glättar sig för varann. Sånt behöver vi verkligen inte mer utav. Många här menar att S.E är poserande intelligent men i mitt tycke är han den intelligentaste människan som florerar i offentligheten i Sverige idag.

Jag tycker inte att de ska "glätta sig för varann", tvärtom tycker jag främst Alex gott kunde ge Sigge lite mer motstånd. (Men de är väl inte lika trygga i sin vänskap som F&F och den utvecklas ju i podcasten vilket är en av dess behållningar). De jag stör mig på är när de istället passive aggressive- hånskrattar eller ironiserar. Tasksparkar, tjyvnyp och andra barnsligheter istället för att argumentera. Då blir de mer skolgårds herre-på-täppan.

Sigge är säker hyfsat smart, men tror han är ganska överskattad, inte minst i sin vänkrets. Jag är inte mycket för sånt devot glorifierande.
Citera
2013-06-20, 04:28
Medlem
snillet_1s avatar
Ni som har läst Yarden av Kristian Lundberg, vad säger ni om följande meningsutbyte?

Citat:
judit ‏@jupps juni 17
@sigge har nyss kommit ikapp så möjligen redan utrett: men vilken ohederlig beskrivning av Yarden! Förvånad.

Sigge Eklund ‏@sigge juni 17
@jupps Av Kristian L ja. Jag håller med!

judit @jupps
@sigge nej, av dig om KLs situation - en stor del av nerven handlar ju om hans klassresa och (bristande) tillhörighet i samhället och

@jupps Jag förstår att boken måste ha en jävla nerv om man tror på honom. Men livet ser inte ut som i böckerna. Han är skicklig, du går påt.

judit ‏@jupps juni 17
@sigge går på vadå? Påpekar bara att du utelämnade centrala delar i berättelsen när du återgav den på ett vad jag tyckte ohederligt sätt.

@jupps Jag vet ju (till skillnad från dig) att boken är fabricerad. Så jag utgår från sanningen. Du utgår från en bluff som du gått på.

judit ‏@jupps juni 17
@sigge boken har ljugits ihop? En än mer förvånande anklagelse - trodde mest du menade att det inte var särskilt eländigt att flytta bilar.

@jupps Han ljuger när han kallar det helvetet. Han vill göra tydlig litteratur. Och du vill läsa tydlig text. Så ni är båda glada. Grattis!

https://twitter.com/jupps/status/346658161693962243

Jag vet inte om något går förbi mig här men att K L kallar det "helvetet" innebär väl inte att det är fabricerat och påhittat? Det är ju så man skriver litteratur. Med liknelser, metaforer, ibland överdrifter.

Men har som sagt inte läst boken.
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-20 kl. 04:40.
Citera
2013-06-21, 01:19
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag vet inte om något går förbi mig här men att K L kallar det "helvetet" innebär väl inte att det är fabricerat och påhittat? Det är ju så man skriver litteratur. Med liknelser, metaforer, ibland överdrifter.

Men har som sagt inte läst boken.
Det är väl det att den är generisk, lite av en sell-out alltså? Har inte heller läst boken men det är det jag tror Sigge menar.
Citera
2013-06-21, 07:37
Medlem
Har gjort en ganska enkel bingo för podcasten:

http://i.imgur.com/aPOCHVA.png
Citera
2013-06-21, 08:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Det är väl det att den är generisk, lite av en sell-out alltså? Har inte heller läst boken men det är det jag tror Sigge menar.

Vad menar du med generisk?
Boken är rätt unik i sitt slag. Sällan skildras klassresenären som reser uppåt, och sedan tillbaka i modern svensk litteratur. Mycket stark och bra roman.

Eklunds åsikter om boken är infantila och missar helt poängen med romanen.

Angående att Eklund skulle vara smart förstår jag inte riktigt hur det syns. Förklara? Genom hans tokroliga och långsökta fylleteorier? Genom att han är normalintelligent? Det må räcka för att imponera skiten ur folk i stockholms mediebransch - men på det stora hela är ju Eklunds prestationer mer banala klädd i högtidsdräkt än något som imponerar. Han är bäst när han tramsar.
Citera
2013-06-21, 12:37
Medlem
einbisschens avatar
Lite OffTopic, men är det någon som läst Varulvsvalsen av Sigge Eklund? Något jag missade/aldrig förstod var om berättaren var man eller kvinna. Har ni läst boken kan ni nog svara.

Tack
Citera
2013-06-21, 12:41
Medlem
Någon som hittar Alex lista "historiens bästa låtar" på spotify. Den nämns i senaste avsnittet.
Citera
2013-06-22, 20:23
Medlem
Falcãos avatar
Senaste podden tyckte jag var bland det roligaste jag hört faktiskt. Dissen mot Gustaf Skarsgård får mig att le lite bara när jag tänker på det nu.
Citera
2013-06-23, 17:22
Medlem
snillet_1s avatar
Hoppas Gurra sänker någon av dem.
Citera
2013-06-23, 20:42
Medlem
bananjukkas avatar
Sigges rapp, om den nu var spontan, var mästerlig Jag gillade även Schulmans diss av grillkvällen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in