• 1
  • 2
2012-05-17, 20:44
Medlem
Soils avatar
Köpte en begagnad Rolex Sub från tidigt 80-tal och armbandet är minst sagt deffekt. Skulle se konstigt ut att sätta på ett "fräscht" nytt armband på en halvsliten klocka, så jag funderar på att köra på ett Nato-armband istället, typ i den här stilen: http://www.cheapestnatostraps.com/pr...mes-bond-18-20
Vad tror ni, kommer det att funka?
Citera
2012-05-17, 21:40
Medlem
hejjjsan123s avatar
Kunde han, kan du:

https://encrypted-tbn2.google.com/im...x6zBZf4RWJlPxT
Citera
2012-05-17, 21:56
Medlem
ShogunAssasins avatar
Nato är ju en sann klassiker och funkar ju absolut. Men om du tänkt ha klockan en längre tid (såklart du har) kan du ju lika gärna kosta på dig ett läderarmband. Det slits ju in allt eftersom klockan används och ser nog bara "lustigt" ut första veckan, om ens det.
Citera
2012-05-18, 00:30
Medlem
lundagrens avatar
Jag är nog inte ensam om att tycka sub inte passar på läder. Är nato, gummi eller länk som gäller
Citera
2012-05-18, 00:42
Medlem
Funkar finfint imho. Som någon tidigare sa, läder är alltid snyggt (lite dyrare). Annars köper du ett par vanliga natos, variation är trevligt.

http://www.singularstraps.se/inspiration/ - titta, och inspireras!
Citera
2012-05-18, 00:53
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Jag är nog inte ensam om att tycka sub inte passar på läder. Är nato, gummi eller länk som gäller

Jag håller med fullständigt. Har även sett folk som krängt på läder armband på Marinemaster. Otroligt smaklöst.

Men på tal om det här. Det är nästan så att jag känner för att sätta på gummibandet som är orginal till Marinemastern. Den har borrade luggar. Är det svårt och byta? Man vill ju helst inte repa luggarna med det där vassa man ska sticka in i hålen.
Senast redigerad av 80talisten 2012-05-18 kl. 01:00.
Citera
2012-05-18, 01:00
Medlem
ansiktsbokarens avatar
Gör vad du vill förutom att ha läderarmband på den. Mon Dieu!

Tips: Det starka glaset gör att du kan fimpa cigarrer mot den. Visst kan man tycka att cigarrer ska få självdö men det är ett coolt partytrick som alltid skrämmer publiken.
Citera
2012-05-18, 01:52
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsbokaren
Gör vad du vill förutom att ha läderarmband på den. Mon Dieu!

Smaken är olika. Skulle jag köpa en sub, hade jag beställt det här från Gunnystraps direkt.

http://1.bp.blogspot.com/_DxvbKfKqrf...400/nato03.JPG

OT Varför kan jag inte sova?
Citera
2012-05-18, 08:53
Medlem
Aquaracers avatar
Handla Bond Nato.

Urtid.se har Ministry of defence's egna som är originalet.
Citera
2012-05-18, 10:58
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Jag håller med fullständigt. Har även sett folk som krängt på läder armband på Marinemaster. Otroligt smaklöst.

Men på tal om det här. Det är nästan så att jag känner för att sätta på gummibandet som är orginal till Marinemastern. Den har borrade luggar. Är det svårt och byta? Man vill ju helst inte repa luggarna med det där vassa man ska sticka in i hålen.

Nej det är väldigt enkelt. Spelar det roll om det är repor på insidan hålen? =) Bytt ett tiotal gånger, inga synliga repor
Citera
2012-05-18, 11:59
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Nej det är väldigt enkelt. Spelar det roll om det är repor på insidan hålen? =) Bytt ett tiotal gånger, inga synliga repor

Insidan av hålen spelar ingen roll =) bara man inte sabbar och repar vid sidan av hålen. Vad använde du för föremål att sticka in i hålen?
Citera
2012-05-19, 02:52
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Insidan av hålen spelar ingen roll =) bara man inte sabbar och repar vid sidan av hålen. Vad använde du för föremål att sticka in i hålen?

Pga en annan hobby så använde jag en kanyl modell tjock, passade perfekt. Men ngn typ av lite tjockare synål funkar nog bra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in