2012-05-17, 19:42
Medlem
Hej, jag funderade skarpt på att köpa en ny dator för jag vill kunna i alla fall vara i närheten av max på Skyrims grafik inställningar, men tänkte att de kanske räcker om jag köper nytt grafik kort istället.

så här ser min situation ut atm: Intel core duo CPU E7300 @ 2,66hz 2,67hz, 3g ram och Nvidia Geforce 9500 GT.

Allt är ju ca 5 år gammalt nu men funkar fortfarande med lite lägre grafik inställningar, min fråga är ifall allt behöver uppdateras eller om det räcker om jag skaffar nytt grafikkort Kom gärna med tips på grafikkort med!! tack på förhand!
Citera
2012-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satan93
Hej, jag funderade skarpt på att köpa en ny dator för jag vill kunna i alla fall vara i närheten av max på Skyrims grafik inställningar, men tänkte att de kanske räcker om jag köper nytt grafik kort istället.

så här ser min situation ut atm: Intel core duo CPU E7300 @ 2,66hz 2,67hz, 3g ram och Nvidia Geforce 9500 GT.

Allt är ju ca 5 år gammalt nu men funkar fortfarande med lite lägre grafik inställningar, min fråga är ifall allt behöver uppdateras eller om det räcker om jag skaffar nytt grafikkort Kom gärna med tips på grafikkort med!! tack på förhand!

Tjena, jag uppgraderade min gamla dator som va ca 4-5 år gammal till ett Radeon 6850 hd 1gb som va en dual core 2,33 ghz med 4 gb ram och det funkade alldeles utmärkt i skyrim.

Men sen vet jag ju inte hur din data är, min var väldigt bra trots sin ålder och hade mycket kvar att ge, men köpte vilket som en ny ändå, kändes gammalt att sitta med en sån dator.

Helt upp till dig vad du känner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in