Citat:
Ursprungligen postat av W.R.
Jag håller inte med er. Att Pentax Q från början kostade flera tusenlappar mer än den kommit ner till nu, gjorde att den snabbt avfärdades som en alldeles för dyr modegimmick. Men, på de nivåer man hittar den på nu har jag svårt att se hur man får "mer" kamera för priset.
Bättre kamera för priset är NEX 3-serien, Olympus/Panasonic/Samsungs billigare modeller, och Nikon J1 (som jag starkt ogillar, men till och med den är bättre). Det är inte ens en modegimmick, den är ruskigt ful. Observera att jag gillar Pentax och sörjde mycket när de lade ner MZ-D.
Citat:
Ursprungligen postat av W.R.
Jag älskar den, och har mycket kul med den. Och bildkvaliteten är fantastisk, den lilla sensorn till trots.
Bildkvaliteten är bättre på alla konkurrenter. Det inkluderar en del kompaktkameror. Q är en leksak, förvisso en charmerande leksak, men ändå. Jag skulle iofs kunna tänka mig att sätta en del gamla zoomar för pytteformat på den, men näää, den är inte värd det.
Det hindrar förstås inte att man kan få bra bilder från den, men det är helt klart en kamera i avsaknad av en massmarknad, eftersom konkurrenterna är attraktivare på alla plan för de flesta.