2012-05-16, 21:43
Medlem
Hej, jag har byggt en helt ny stationär dator men GTX 560 ti, intel core i5 2500 (elr va det 2600?), ASROCK Gen3 och SSD hårddisk tillsammans med en 1 TB hårddisk. Vilken del är det som jag skall skicka tillbaka på grund av kraschen?
2012-05-16, 21:50
Medlem
petterkatts avatar
Det beror helt på vilken typ av krasch du pratar om.
Hade du det i framsätet på en bil som smällde in i en bergvägg, så är det nog att byta ut alla delar.

Kraschade ditt operativsystem, så behöver du inte byta ut något alls...

Mer info behövs.
2012-05-16, 21:51
Medlem
alltså när jag höll på att använda datorn blev skärmen blå helt plötsligt och text kom sen startade den igen
2012-05-16, 22:02
Medlem
petterkatts avatar
Du har ingen aning om vad du pratar om med andra ord.

Packa ihop din dator och gå till din lokala datorsnickare.
Lämna över datorn och säg som det är. "Jag har köpt detta och försökt bygga ihop min egna dator. Kan du kolla igen om att jag gjort rätt, samt installera om mitt OS".

Fixat å klarrt.

Att försöka hjälpa någon med felsökning när personen inte har en aning om vad den håller på med är i stort sett omöjligt.
2012-05-16, 22:41
Medlem
Tyvärr så kommer nog ingen kunna hjälpa dig genom att förklara genom text för dig, för du verkar så pass okunnig inom detta område att det inte är lönt. Det som du kallar "skärmen blev blå och text kom" kallas bluescreen, och texten som kommer upp där visar en felkod som berättar för dig vad felet kan bero på. Det kan vara hur mycket saker som helst som kan vara fel. Överhettning, drivrutiner som fattas, trasigt moderkort etc.
CyrusGNetWorks avatar

Moderatormeddelande

Postat av CyrusGNetWork 2012-05-17, 08:22
Medlem
Urusel rubrik.

Läs regelverket och gör om och gör rätt.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in