Citat:
Ursprungligen postat av brallhelm
Det kan mycket väl vara så. jag har inte själv följt forumet under en speciellt lång tid, i varje fall inte aktivt. Men menar du att den mentalitet som vissa tillskriver anonymiteten, det vill säga "två-meningars-hatet" är något som funnits med under en längre tid? och att den inte förändrats?
Jag tycker jag kan inteyga att situationen varit densamma hela tiden men att riktningen för "två-meningars-hatet" varierat något. Men genrellt har situationen varit densamma.
Det man kan jämföra Flashback med, vad jag känner till, är youtubes kommentarstrådar. Där råder ungerfär samma stämning skulle jag säga och folk är generellt anonyma. Det är dock få som läser kommentarerna där eftersom de inte är det viktiga i sammahanget så det tenderar av någon anledning att bli än mer pajkastning på youtube än här.
Personligen är jag nyfiken på vad C.G. Jung hade haft att säga om Flashback. Jag menar, han talade en hel del om vikten av det kollektiva undermedvetna och hur kan detta manifestera sig bättre än Flashback? Så ser jag ibland på Flashback som en plats där strömmarna i det kollektiva undrermedvetna tydliggörs. Personligen ser jag det som min uppgift att styra dessa strömmar åt olika håll genom att starta trender. Ibland inbillar jag mig att jag lyckas.
Jag antar att jag lägger på ett filter när jag läser vilket gör att jag inte märker av okonstruktiva inlägg. Men det gör väl alla egentligen som läser här antar jag.
En annan sak man kan lägga märke till med Flashback är att forumet nästan helt saknar gemytlighet. Jag tror att gemytlighet dock fanns här för länge sedan när forumet var litet. När det växte dog den dock ut till stor del.