2012-05-15, 22:43
Medlem
Har en bensindriven 1:6 RC-bil som jag vill förvara i badrummet. Men jag vill inte ha bensinlukt och letar efter lämplig förvaring för den. Bilen är cirka L74xB60xH30 cm. Ikeas största 130 l låda passar ej, inte heller Biltemas största eller Julas största. Finns ju sådana trädgårdsboxar men dels är de galet långa och dels så har jag inte hittat någon som bredden passar på än. Skulle verkligen vilja ha en förvaringslåda framför allt. I värsta fall kan jag nöja mig med en förvaringspåse av något slag, måste vara mer eller mindre lufttät d.v.s. någon slags förslutnings behövs.

Hjälp!!! :)
Citera
2012-05-16, 10:45
Medlem
Snurrens avatar
Kan du tänka dig att snickra själv? Då kan du måttanpassa "lådan". Här är en beskrivning på en förvaringsbänk: http://www.viivilla.se/Inredning/Mob...ingsbank-51816 Vill man ha den luft/lukttät så klär man den med plast inuti. Så kan man låta plaststycket/påsen gå upp 4-5 dm högre än bänken, så kan man vika till den uppstickande delen och täta till upptill innan man lägger på locket. Nu är den här bänken högre än du behöver, men den kan vara bra att ha till avställningsyta för t ex snygga mindre boxar om man har mycket grejer i badrummet. Kanske för handdukar eller något annat, de hamnar då på bekväm höjd.

Alternativt kan du köpa ett Faktum skåp på Ikea, det är 60 cm djupt och kan fås i 80 cm bredd. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...03/#/S29867430
Senast redigerad av Snurren 2012-05-16 kl. 11:05.
Citera
2012-05-16, 22:02
Medlem
Tack för tipsen. Är inte så väldigt händig när det gäller snickerier dock, visst jag skulle säkert klara det men det skulle bli så mycket att jag troligtvis skulle tröttna halvvägs. Skåpet var intressantare men frågan är förstås hur lufttätt det går att göra ett sådant skåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in