2005-02-26, 14:27
Medlem
Skvalleristens avatar
Hej
Ska vara danska 'ö' nedan...

är det nån som varit på Jensens Böfhus på Vasagatan?

Vad är kvaliteten på biffarna jämfört med tex Texas Longhorn?

Hur är deras Hackeböf ?

Prisvärt? Har de bra viner?
Citera
2005-02-26, 15:31
Medlem
Stålfarfars avatar
Jag var där för ett halvår sedan när det var helt nyöppnat och tyckte det var utmärkt, men de verkar vilja att gästerna ska sitta i entrén och vänta. Vi fick vänta i 45 min trots att hälften av borden var lediga. Försökte gå dit för lunch förra helgen men möttes av samma fenomen och en obefintlig service vid entrén, så jag gick därifrån. Synd, eftersom jag gillade deras biffar.
Citera
2005-02-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvalleristen
Hej
Ska vara danska 'ö' nedan...

är det nån som varit på Jensens Böfhus på Vasagatan?

Vad är kvaliteten på biffarna jämfört med tex Texas Longhorn?

Hur är deras Hackeböf ?

Prisvärt? Har de bra viner?

Varit där två gånger.

På tunnelbanan annonserar de om att de har lunchbiff från 49 kr, vilket stämmer mycket riktigt, det dom inte talar om är att bara isvatten kostar 15 kr, så man blir lätt lurad att tro man kan komma undan med en bra lunch för samma pris som McDonalds.

Hög kvalité på maten, men de är väldigt snåla med potatisen tycker jag.

Tycker att äta lunch där (12-16?) är prisvärt jämfört med de flesta lunchresturanger i närheten.
Citera
2005-02-26, 15:50
Medlem
Man kan ju ge fan i att dricka nått om det bara är lunch? Skojar lite,,men jag har gjort en fuling på ett liknande ställe i Köpenhamn, gick på muggen och drack kranvatten i stället två gånger under lunchen. Jo, jag vet snålt och vidrigt. Men jag får försvara mig med att jag var ung, dum och hade lite dansk valuta kvar.

Vill samtidigt passa på att höja ett varningens finger för kranvattnet på Amager, det duger att tvätta sig i, men inte att dricka eller koka kaffe på. Kan förstöra mat och liknande mycket fort. Vet inte riktigt vad det är för bismak, men gott är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in