Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-05-19, 15:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Filma allting och ringa polisen.

Kallas brottsprovokation även om du låter cykeln vara olåst. Men om du får det att se "oskyldigt" ut, dvs att du av ren slump råkade ha en kamera i närheten osv, så går det igenom.

Men en roligare grej vore ju om du kunde förnedra cykeltjuven på något sätt istället, för att sedan lägga upp allt på nätet. Vi på flashback kan ju hjälpa till med att identifiera tjuven, så att man kan outa honom sen också.

Du skulle kunna fabricera en historia.

"Min cykel var GPS-försedd.. *dramatisk musik*.. här blir den snodd *video*... Jag bestämde mig för att ta tillbaka min cykel *superhjältemusik*..

förutsatt att cykeln står utomhus: byter ut sadeln mot en HIV-smittad spruta och filmar på avstånd. Eller en fjärrstyrd raket upp i baken. Gröp ut ett hål och trä sadeltyget över, med en thunderking uppriktad; antänds med en tändhatt. Med en billig radiostyrd bil eller något för hundringen kan du lätt löda ihop något.
Citera
2012-05-19, 15:33
  #26
Medlem
Folkskyggs avatar
Ni ska självklart koppla ur bromsarna, alternativt se till att bromsarna hoppar ur efter första kraftiga inbromsning.
Citera
2012-05-19, 22:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Ni ska självklart koppla ur bromsarna, alternativt se till att bromsarna hoppar ur efter första kraftiga inbromsning.


Good one XD.
Citera
2012-05-20, 08:59
  #28
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nematoden
En anektdot:

Första natten som jag ställde ut min nya cykel i tensta mitt i bostadsområdet mellan alla hus så var den borta.



Ja, så kommer ett nyfiket eller lekande barn barn sätter sig där eller slår med handen på sadeln, eller en trött person som råkar sätta sig på fel cykel, eller en polisman/annat som måste flytta cykeln av någon anledning och greppar tag i sadeln. Ja! Då dör de ju! Jätteskoj!

Som du skriver, varför inte DÖDA den blatteunge som kommer och stjäl cykeln? Proportionellt och fint! Jag tror litegrann att du någonstans där inne menade allvar och hoppades på att TS skulle göra detta.



Behöver inte lämna cykeln olåst (se anekdot). Även SvD behövde ju inte ens lämna kärringcykeln olåst i ett mindre tvivelaktigt område.

Om cykeln lämnas olåst så är risken större att en 10-åring tar cykeln och cyklar runt, och sen dumpar cykeln i ett dike, vilket är tråkigt.

Jo det är iofs sant, jag hade min på innergården nästan mitt i centrum där vi bodde i en mindre stad. Jag hade dum som jag var endast satt låset i bakhjulet och ramen och inte låst fast den. Den var borta på tre dagar från inköpet.
Så att låsa den på ett sätt att den går att bära med är kanske det bästa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback