2012-05-15, 13:56
Medlem
antagonistens avatar
Många som besöker den här forumdelen har förmodligen försökt att sluta någon gång (antagligen flera) i sitt liv, kanske på allvar eller mer halvhjärtat, men ändock försökt. I slutändan upplever de flesta en slags tomhet som inte tycks kunna fyllas av något annat än en snus eller cigarett.

Varför upplever man denna känsla? Jag har själv försökt att sluta röka och det gick bra i.o.m. att jag gick över till snus, och även om jag visserligen klarar mig utan snus och cigaretter känner jag alltid den där tomheten komma krypandes efter ett tag och det slutar med att jag köper en dosa, snusar ett tag, lägger av och så är circusen igång igen.

De flesta känner nog igen sig men varför uppstår känslan och hur blir man av med den? Har ni några tips att dela med er av? Det känns nästan lönlöst att försöka sluta när man konstant känner att någonting saknas... Lustigt nog brukar känslan dyka upp när man väl har hållit sig ifrån tobaken ett tag och tänker "fan vad nyttig jag känner mig och vad bra jag mår!".
Citera
2012-05-15, 14:21
Tuggumin brukar hjälpa!
Citera
2012-05-15, 15:32
Medlem
craschpangbooms avatar
När jag var 15-16 och snusade kanske halv dosa om dagen så bestämde jag mig för att nu får det allt vara bra, så slängde jag det sista som vara kvar i min dosa och åkte till Grekland med familjen i två veckor, väl där kändes det lite tomt första dagarna men sen tänkte jag inte ens på det eftersom att det inte fanns någon möjlighet att få tag på det, fick väl lite kort stubin och så men det var bara att bita ihop.

Väl hemma så levde den känslan kvar, hade ingen anledning att börja snusa då jag tyckte att jag inte behövde det nu har man ju olyckligtvis börjat igen men jag har bestämt mig för att den dagen jag bestämt mig för att det inte är värt det längre ska jag ta en resa till ett land som inte erbjuder snus.
Citera
2012-05-15, 20:59
Medlem
Xalterads avatar
Det är så med vilken drog som helst som man levt med ett längre tag, för vissa försvinner inte saknaden helt utan bara trubbas av med tiden, för de som har turen att bli av med tomheten efter drogen har även bättre chaser att hålla sig från drogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in