2012-05-15, 09:22
Medlem
Hej, sitter på min laptop som har 2 st grafikkort. Den bättre ska automatiskt aktiveras när "laddningssladden" är i. Men det gör det inte, hur går det att ändra detta?

Samt, det finns ett program som gör "GAming mode" vad heter det? Stänger av onödiga saker osv.
Citera
2012-05-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armada123
Hej, sitter på min laptop som har 2 st grafikkort. Den bättre ska automatiskt aktiveras när "laddningssladden" är i. Men det gör det inte, hur går det att ändra detta?

Samt, det finns ett program som gör "GAming mode" vad heter det? Stänger av onödiga saker osv.

Programmet du letar efter är förmodligen "Game Booster".

http://www.iobit.com/gamebooster.html
Citera
2012-05-15, 14:25
Medlem
mogs avatar
Detta har inget i Spelrelaterat att göra, flyttar över till Hårdvara - PC.

Dator & Konsol -> Hårdvara - PC

//Mod
Citera
2012-05-15, 16:12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armada123[B
]Hej, sitter på min laptop som har 2 st grafikkort. Den bättre ska automatiskt aktiveras när "laddningssladden" är i. Men det gör det inte, hur går det att ändra detta?
[/b]

Hur vet du det? Vad har du för modell? Vad indikerar att ditt snabbare kort INTE hoppar igång. På min asus med Nvidia Optimus aktiveras mitt Nvidiakort när jag spelar eller kopplar via HDMI till TVn och detta syns även att en LED ändrar färg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in