2012-05-14, 23:26
Avstängd
senhackarens avatar
Är det någon här som vet vart man kan få tag i Luktsnus i Göteborg? Jag brukar vara där i mellan åt. Jag beställer på nätet nu för tiden, men jag ska ta en tur till Götet, och då handla på mig ett parti Luktsnus.
Citera
2012-05-14, 23:40
Medlem
darebuilders avatar
Menar du snifftobak?, har aldrig hört talas om luktsnus.
Citera
2012-05-14, 23:40
Medlem
Danro80s avatar
Snus2 i Sisjön.

http://snus2.se/index.php/snus/nassnus.html
Citera
2012-05-15, 08:45
Medlem
Vad fan lol, jag fattar inte. Ska man pilla in en snusnånting i näsan? Om ni vet berätta gärna är ute efter något alternativ till påssnus. Kanske kan jag stoppa mina påssnus i näsan Om man köper minisnus kanske. Nej jag skojar förstås, vet ni hur det funkar?
Citera
2012-05-15, 10:05
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmeline
Vad fan lol, jag fattar inte. Ska man pilla in en snusnånting i näsan? Om ni vet berätta gärna är ute efter något alternativ till påssnus. Kanske kan jag stoppa mina påssnus i näsan Om man köper minisnus kanske. Nej jag skojar förstås, vet ni hur det funkar?

haha du var mig en rolig prick! nej stoppa några "prisar" i näsan rekommenderas inte

Nässnus/luktsnus eller vad man vill kalla det, "sniffar" man helt enkelt.

1. Lägg upp en lagom dos
2. för fram luktorganet (stäng med fördel för den näsborre som inte ska användas)
3. sniffa in
4. njut? av din tobaksprodukt

Detta kan ju se lite skumt ut om du gör det i offentliga sammanhang, då människor kan tro att du tar dig en "lina" kokain eller amfetamin.
Citera
2012-05-15, 11:35
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmeline
Luktsnuset är den form så som det först snusades av eliten. Det övergavs när folket tyckte att det förknippades för mycket med överklassen vid Franska revolutionen och tuggtobak blev vanligare istället. Det snus svenskarna är van vid är en senare form och kom som ersättning för det något dyrare tuggtobaken. Luktsnus finns i de flesta europeiska länderna.

Som Danro80 skriver är luktsnus ett speciellt snus. Portionspåsar eller stoppa en pris av läppsnus i näsan är inte att rekommendera (dock vet jag en gammal herre som snusar läppsnuset via näsan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in