• 1
  • 2
2012-05-14, 20:18
Medlem
Sourons avatar
Kommer de att ppna ett Harry potter world med drakar och honungsl i London liknande det i Orlando? Isfall nr och var?

Har googlat och kollat p flashback men hittar inget... Finns det ngon hr som vet?

Mvh
Senast redigerad av Souron 2012-05-14 kl. 20:20.
Citera
2012-05-15, 01:00
Medlem
De har iaf ppnat ett museum strax utanfr London, som jag bland annat ska beska nsta vecka.

Dock rknar jag inte med drakar
Citera
2012-05-15, 08:37
Medlem
Sourons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
De har iaf ppnat ett museum strax utanfr London, som jag bland annat ska beska nsta vecka.

Dock rknar jag inte med drakar

hrde att de ska ppna en "theme park" eller vad det kallas som ska vara i princip likadant som den i orlando, flickvnnen vill ka men jag avskyr usa s om det ska ppnas ett i england vill jag ka dit tror du att du kan hra dig fr lite med folket p museet? de lr ju veta om det ska ppnas ngot snarlikt?
Citera
2012-05-15, 11:07
Medlem
meramans avatar
Det finns resor dr du kan beska div insoelningsplatser fr Harry Potter i England men en themepark blir troligtvis inte av
Citera
2012-05-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souron
Kommer de att ppna ett Harry potter world med drakar och honungsl i London liknande det i Orlando? Isfall nr och var?

Har googlat och kollat p flashback men hittar inget... Finns det ngon hr som vet?

Mvh

Jag vet inte mycket om den i Orlando, men tv vnner till mig var dr fr ca en vecka sedan. Bland annat s kan man f se slottmodellen som anvnds nr de filmat Hogwarts p avstnd.

http://www.wbstudiotour.co.uk/en/tour/tour

Jag tror att det r ganska nyppnat d de haft ads verallt i London de senaste veckorna.

S ven om det inte r s gigantiskt som den i Orlando s tror jag nog inte att man blir besviken! Faktiskt s blev jag riktigt sugen p att ka dit, s om jag tar mig dit s kan jag terkomma med en update!
Citera
2012-05-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elfrida
Jag vet inte mycket om den i Orlando, men tv vnner till mig var dr fr ca en vecka sedan. Bland annat s kan man f se slottmodellen som anvnds nr de filmat Hogwarts p avstnd.

Jag tror att det r ganska nyppnat d de haft ads verallt i London de senaste veckorna.

S ven om det inte r s gigantiskt som den i Orlando s tror jag nog inte att man blir besviken! Faktiskt s blev jag riktigt sugen p att ka dit, s om jag tar mig dit s kan jag terkomma med en update!

Det r det i lnken jag ska p. Ska hra mig fr om det planeras ngot strre, men jag skulle inte rkna med det. Bara att ka ver "plen".
Citera
2012-05-15, 20:34
Medlem
Sourons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Det finns resor dr du kan beska div insoelningsplatser fr Harry Potter i England men en themepark blir troligtvis inte av

Fan, har du klla p det? Vill grna lsa om det...
Citera
2012-05-15, 20:36
Medlem
Sourons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfrida

Fan det lter chill!! Ja updatera grna nr du varit dr
Citera
2012-05-22, 10:13
Medlem
meramans avatar
Citat:
Fan, har du klla p det? Vill grna lsa om det...

Reklambladen p rundresor till Potterplatser hittar du p de flesta hotell. Har precis varit i London. Det var personal p en turistbyr som sa att det ej blir en Harry Potter world men jag kan ej garantera att det r rtt
Citera
2012-05-22, 10:24
Medlem
meramans avatar
Enligt tidningen the guardian den 10 maj 2012 s finns det en Harry Potter theme park i Orlando, en till ppnas 2014 i Japan och en tredje i Hollywood 2016 och inga fler parker r aktuella fr tillfllet

Www.guardian.co.uk
Citera
2012-05-24, 12:52
Medlem
Spyrrans avatar
Det gr ju att kolla upp inspelningsplatser p egen hand istllet fr att g p temapark eller rundturer. London har tex ett flertal inspelningsplatser, och s finns det slott och andra stllen i andra stder om man har vgarna frbi eller nd kommer att ka dit.
Citera
2012-05-25, 01:20
Medlem
Citat:
Fan det lter chill!! Ja updatera grna nr du varit dr

Precis kommit hem drifrn, och kortfattat kan jag sga att det r dyrt, men ett mste hr ett Potter fan.

Mnga kulisser att kolla p, och vldigt mycket freml och filmknep.
Mot slutet finns ven konceptskisser, mlningar och modeller. "Effektverkstaden" har ven den mycket att visa.

Nr det gller platser i London s kan jag nmna St. Pancras & King's Cross, dr man kan se exterirer frn bl.a den andra filmen.

Nra Leicester Square finns grnder, te.x Goodwins Court, som inspirerade diagongrnden.

Om man googlar kan man skert hitta mer stllen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in