2012-05-14, 19:07
Medlem
rovmuns avatar
Var kan jag köpa Parmigiano-Reggiano eller liknade ost till bra pris i Stockholm?
Citera
2012-05-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Var kan jag köpa Parmigiano-Reggiano eller liknade ost till bra pris i Stockholm?
Bra pris vet jag inte men det finns väl i stort sett i alla livsmedelsbutiker. Den kostar ju en slant med tanke på lagringstid och att den är ekologisk så jag tror inte du hittar någon äkta Reggiano till vrakpris tyvärr.
Citera
2012-05-17, 18:01
Medlem
White.Sauces avatar
Lidl? Martin Ohlsson?... kanske där hittar du substitut som liknar parmesanost.
Citera
2012-05-21, 19:01
Medlem
rovmuns avatar
okej, tack för tipsen martin olsson har jag inte kollat.

Men om jag omvanldar frågan lite finns det någonbudgetval till Parmigiano-Reggiano?
Citera
2012-05-21, 21:24
Medlem
banquets avatar
Den enda gången mitt hushåll handlar på Willys är när vi köper Giglio Parmigiano Reggiano 1000 gr (finns även mindre förpackningar). Inte helt säker på priset, dock godare (och billigare) än flera andra varianter vi testat.
Citera
2012-05-22, 22:33
Medlem
rovmuns avatar
Tack ska kolla den
Citera
2012-05-22, 23:09
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
okej, tack för tipsen martin olsson har jag inte kollat.

Men om jag omvanldar frågan lite finns det någonbudgetval till Parmigiano-Reggiano?
Grana Padano har 95% av smaken till 75% av priset. Skall du använda osten i mat så är det väldigt liten skillnad mellan "äkta" parmesan och Grana Padano; skillnaden märks tydligare när man serverar den i skivor, då Parmigiano Reggiano har finare och hårdare kristaller, den känns annorlunda när man äter den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in