Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-02-26, 00:08
Medlem
NTcryS:ts avatar
Konstigt att det inte är populärare. Det visar ju inget utslag på drogtester. Tog bängrita, som det kallades, för många år sedan och det var ju riktigt ordentligt centralstimulerande.

Kolla denna för drogare mycket användbara sida http://www.hlscandinavia.se/pages/100290.html

Är det svårare att tillverka eller...?
Citera
2005-02-26, 02:45
Bannlyst
Det är inget fel på ritalina. Det är ungefär som ett milt tjackrus, utan AT dan efter

Tack för sidan, den behövdes.
Citera
2005-02-26, 02:51
Medlem
TomiXs avatar
Nej ritalin är ganska skoj iallafall nasalt. Har iofs inget att jämföra med men det är garanterat en boost på fyllan . Synd att det inte är så lätt att få tag på bara.
Citera
2005-02-26, 07:22
Bannlyst
ritalin är INTE samma sak som den ökända "bängritan"
vad jag vet
Citera
2005-02-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petarn
Det är inget fel på ritalina. Det är ungefär som ett milt tjackrus, utan AT dan efter

Tack för sidan, den behövdes.
Ja visst är det en kalassida och den uppdateras också. Jag vet för jag har nyligen talat med dom. Ser att Distalgesic heller inte ger utslag i drogtester. Jag tycker Distalgesic är jämförbar med Citodon eller Treo Comp och liknande.
Citera
2005-02-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
ritalin är INTE samma sak som den ökända "bängritan"
vad jag vet
Och vad är då bängrita? Jag har för mig att det bara var ett populärt namn på de illegalt tillverkade ritalinatabletterna som förövrigt var väldigt porösa och ganska små, iaf de jag kom i kontakt med.
Citera
2005-02-26, 15:13
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTcryS:t
Ja visst är det en kalassida och den uppdateras också. Jag vet för jag har nyligen talat med dom. Ser att Distalgesic heller inte ger utslag i drogtester. Jag tycker Distalgesic är jämförbar med Citodon eller Treo Comp och liknande.

Nu är jag OT men där jag lämnar prover letar dom efter dextropropxyfen rätt ofta.
Citera
2005-02-26, 15:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Någon som provat att skjuta ritalin??
Citat:
When MP [methylphenidate] was administered intravenously to cocaine abusers, it induced a "high" that was reported to be almost indistinguishable from that induced by i.v. cocaine
Saxat från:
http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/full/288/1/14
Citera
2005-02-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Någon som provat att skjuta ritalin??

Saxat från:
http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/full/288/1/14
Inte jag iaf på den tiden knaprade jag bara.

Varför heter det både Ritalina och Ritalin. Är det ena svenskt produktnamn och det andra utländskt?
Citera
2005-02-26, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NTcryS:t
Och vad är då bängrita? Jag har för mig att det bara var ett populärt namn på de illegalt tillverkade ritalinatabletterna som förövrigt var väldigt porösa och ganska små, iaf de jag kom i kontakt med.

bängrita är väl namnet på et sorts amfetamin som var poppis bland svenska pundare på 60-talet
Citera
2005-02-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
bängrita är väl namnet på et sorts amfetamin som var poppis bland svenska pundare på 60-talet

Hittade detta på nätet (Droger A-Ö)

Bängrita,
slanguttryck för Ritalina Medlet var föremål för missbruk under amfetaminepidemins början, dvs på 1950-talet. Eftersom man blev förvirrad och paranoid vid användning av Ritalina, fick det heta bängrita.
Citera
2005-02-27, 07:24
Bannlyst
droger A till Ö har fel i det här fallet
(dom har överlag en del felaktigheter i den boken)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in