Citat:
Ursprungligen postat av kaniffel
ta körkort i arjeplog. går inte misslyckas.

Haha, synd att jag bor på andra sidan Sverige. Men om man får körkort även om man är urkass så kanske det är en lösning på problemet haha.
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Om du har den ekonomiska möjligheten till intensivkurs skulle jag föreslå det..
Själv åkte jag till Mora 2 veckor för att ta lappen.
Ser att många tipsat om intensivkurs och det låter som en bra idé.
Hur pass stressigt är det med intensivkurs?
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
Det är som allt annat, kör så mycket du kan och plugga trafikregler. Kom ihåg att det mesta när det gäller trafikregler är faktiskt ganska logiskt. Lycka till nu!
Tack så jättemycket!
Citat:
Ursprungligen postat av edche
Kör en intensivkurs. Dyrt, men väldigt effektivt. Jag gick från att inte ha kört bil till körkort på 2½ vecka. Kostade en slant, men det var värt det.
Men man blir ju inte "säker" på 2½ vecka. Jag är lite inne på det, men jag tror att jag kommer få panik om jag skulle få körkort på ~2 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
2 veckors intensivkurs. Ganska dyrt, men värt det.
Ja kunde inte ett skit om regeler eller "eco-drivning", var klar för uppkönring/uppskrivning efter 1,5 vecka. I min grupp var det 20 pers, en kuggade på uppkörningen, 2st kuggade på uppskrivningen.
Tror ja laner 14 000. Men ja anser det värt eftersom det endast tog 2 veckor.
Det låter som en bra idé faktiskt och jag ska kolla upp möjligheterna. Kanske är det redan försent att "boka" intensivkurs nu? Elller sånt sker på löpande hela tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av nago
2 veckors intensiv. 13-14k BOOM
Pengarna står tack och lov mina föräldrar för. Verkar faktiskt som en plan med det där med intensivkurs.
----
Jag har inga större problem med att köra (tror jag). Jag har kört maskiner och annat och är hyfsat van vid körning (dock ej bil).
Jag laddade ner "Trafikskolan TEO" och fick 47 av 65 frågor.
Bonniers trafikskola tyckte jag var helt skum, eller så var de något jag inte uppfattade när jag provade programmet.
Till er som tagit intensivkurser, hur kändes det efter 2 veckor att ha körkort?
Hur "säkra" var ni när ni begav er ut i trafiken efteråt?