2012-05-14, 19:18
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floff.
Det låter som en bra idé faktiskt och jag ska kolla upp möjligheterna. Kanske är det redan försent att "boka" intensivkurs nu? Elller sånt sker på löpande hela tiden?

Där ja gick så var det 2 grupper igång hela tiden, började en ny varje vecka som stannade 2 veckor. De tog in folk hela tiden året runt, förutom 4 (tror ja) veckors semester på mitten av sommaren, o 3 på vintern.

Detta ställe låg i säffle, värmland. Var mest göteborgare, nån boråsare o andra ställen söderut. Eftersom säffle är en väldigt enkel stad (tror det gills som stad) att köra i så kom många storstadsbor. Var 2 pers från själva säffle där när ja var där.
Även uppkörningen och uppskrivningen skedde där. http://www.saffletrafikskola.se/ De har ett "internat" eller va man säger där man kan bo osv.
Råder alla som bor nerå¨t göteborg att köra där, går många tåg.

Det bästa av allt, enligt mig, var att man fick köra alla vägar där uppkörningen kunde ske, så man kunde de exakta vägarna när uppkörningen väl kom.
Citera
2012-05-14, 19:53
Medlem
edches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floff.

Men man blir ju inte "säker" på 2½ vecka. Jag är lite inne på det, men jag tror att jag kommer få panik om jag skulle få körkort på ~2 veckor.

Nej, självklart inte. Det är inte många med nytaget körkort som är fullfjädrade bilförare. Däremot får du ditt körkort och får öva utan handledare. Nu har ju jag bil och kör varje dag och på så sätt lär man sig ju. Skulle någon ta en intensivkurs och greja kortet på två veckor och sedan inte köra bil på några månader skulle det gå mycket knackigare.
Citera
2012-05-18, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Eftersom säffle är en väldigt enkel stad (tror det gills som stad) att köra i så kom många storstadsbor.
Korrekt, Sveriges yngsta stad.
Till TS kan jag bara säga tänk LOGISKT! Vad det står på skyltarna är inte så noga egentligen, bara man har lite innanför pannbenet så klarar man sig.
Citera
2013-11-15, 07:05
Medlem
Fri-Lejds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
2 veckors intensivkurs. Ganska dyrt, men värt det.

Ja kunde inte ett skit om regeler eller "eco-drivning", var klar för uppkönring/uppskrivning efter 1,5 vecka. I min grupp var det 20 pers, en kuggade på uppkörningen, 2st kuggade på uppskrivningen.

Tror ja laner 14 000. Men ja anser det värt eftersom det endast tog 2 veckor.

Vart då någonstans? edit: såg nu, tack.
Senast redigerad av Fri-Lejd 2013-11-15 kl. 07:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in