• 1
  • 2
2012-05-14, 14:35
Medlem
MajkyMans avatar
Har fått ett brev där jag kan hämta mxe hos polisen. Vart inte det narkotikaklassat 1 maj? Var inte min igentliga fråga utan när jag hämtar ut detta måste jag ha en avi från polis brevet eller räcker det med legitimation? Kommer nämligen inte åt polis pappret.

Mvh
Citera
2012-05-14, 14:40
Medlem
krigsbarns avatar
Känns lite märkligt att de skulle låta dig hämta ut en narkotikaklassad substans.
edit: Beroende på deras avseende så kan det vara bra med AVI samt leg., men du kommer inte få tillbaks pulvret om du tror det.
Citera
2012-05-14, 14:44
Medlem
CristDaFists avatar
Det är olagligt numera, låter lite konstigt att du ska få hämta tillbaka det. Tror dom kommer sätta dit dig om du drar dit
Citera
2012-05-14, 14:58
Medlem
MajkyMans avatar
Ja det är ju onekligen märkligt. Men vid tidigare erfarenhet vet jag att dom inte får ge ut klassade droger via beslag. Fick dessutom brevet idag. Äh, jag testar. Va sådan liten mängd, en böter till i högen spelar mindre roll. En uppoffring jag gör för er alla.
Citera
2012-05-14, 15:11
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Ja det är ju onekligen märkligt. Men vid tidigare erfarenhet vet jag att dom inte får ge ut klassade droger via beslag. Fick dessutom brevet idag. Äh, jag testar. Va sådan liten mängd, en böter till i högen spelar mindre roll. En uppoffring jag gör för er alla.

haha okej. Uppdatera hur det gick sen.
Citera
2012-05-14, 17:43
Medlem
undervattenfisks avatar
fick beslagtaget rökmix jag gjort själv för nåra år sen innan den JWH-xxx inte var klassad och jag fick hämta ut det men jag orkade aldrig sticka dit och sen när det vart klassat så destruerade dom det bara. (handlade bara om 5-6 gram därför jag inte orkade hämta ut det ens)

men nu får dom väl precis som tull beslagta och förstöra allt trots att det inte är klassat ens som hälsofarligt?
Citera
2012-05-14, 18:47
Medlem
MajkyMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
men nu får dom väl precis som tull beslagta och förstöra allt trots att det inte är klassat ens som hälsofarligt?

Vore väldigt intressant att se något underlag om detta. Dock borde dom väl då förstört mitt mxe? Eller är det dagsfärska uppgifter? Fick tillbaks LSA för inte så längesedan, dock par månader, enbart en kapsel var bruten.
Citera
2012-05-14, 19:00
Medlem
CristDaFists avatar
Ja dom får beslagta all narkotika olagliga som lagliga och förtära det.
Citera
2012-05-14, 19:03
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Vore väldigt intressant att se något underlag om detta. Dock borde dom väl då förstört mitt mxe? Eller är det dagsfärska uppgifter? Fick tillbaks LSA för inte så längesedan, dock par månader, enbart en kapsel var bruten.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-..._sfs-2011-111/
Citera
2012-05-14, 20:34
Medlem
MajkyMans avatar
Tack för informationen. Då har alltså inte åklagaren beslutat att förstöra det. Undra varför. Ska bli intressant imorgon. Återkommer med hur det gick.

Mvh
Citera
2012-05-14, 20:36
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Ja dom får beslagta all narkotika olagliga som lagliga och förtära det.
Är det sk. knarkpoliser vi har att göra med då?
Citera
2012-05-14, 20:42
Medlem
Bongmons avatar
De har gjort sånahär misstag förr.

En substans beslagtas, visar sig vara laglig, den ligger kvar hos polisen medans deras dryga system skickar ut en lapp om att du kan hämta ut det, under tiden detta sker så blir den olaglig, men sytemen är dryga och har redan lappen påväg, fast det tar tid. Du kan nu gå o hämta ut din nakotikaklassade substans hos polisen.

Tror tillochmed ja läst om ett sådant fall här på FB angånde krypton. Även läst om en snubbe som hade MDPV hos polisen som samma sak hände för.

Men detta hände innan "1a april lagen" kom, efter 1a april får de ju beslagta och förstöra även lagliga substanser, så det verkar skumt att det hänt nu. Men polisen på din ort kanske inte hänger med i utvecklingen eller nått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in