2012-05-14, 14:21
Medlem
Hejsan,

På fredag drar jag till Brasilien i två veckor. Beställde resan via en reseagent på nätet redan i december. I mitten på januari upptäckte jag att pengarna inte dragits från mitt konto. Ringde då till reseagenten som meddelade att pengarna skulle dras från mitt konto inom kort. I förra veckan hade pengarna fortfarande inte dragits, därimot fick jag ett mail från reseagenten att en flight blivit försenad med 55min. Ringde idag till flygbolaget och kollade så att jag och min tjej fick sitta i stolarna brevid varandra. Inga problem. Nu till frågan . Har reseagenten "missat" att ta betalt? Kan man spendera flygbiljettspengarna med gott samvete?
Senast redigerad av Platespotter 2012-05-14 kl. 14:21. Anledning: ? istället för !
Citera
2012-05-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platespotter
Hejsan,

På fredag drar jag till Brasilien i två veckor. Beställde resan via en reseagent på nätet redan i december. I mitten på januari upptäckte jag att pengarna inte dragits från mitt konto. Ringde då till reseagenten som meddelade att pengarna skulle dras från mitt konto inom kort. I förra veckan hade pengarna fortfarande inte dragits, därimot fick jag ett mail från reseagenten att en flight blivit försenad med 55min. Ringde idag till flygbolaget och kollade så att jag och min tjej fick sitta i stolarna brevid varandra. Inga problem. Nu till frågan . Har reseagenten "missat" att ta betalt? Kan man spendera flygbiljettspengarna med gott samvete?
Låter hur skumt som helst:S ring din bank och kolla med dem! Hm låter ju lockande att göra men skulle jag inte våga ^^
Citera
2012-05-14, 14:41
Medlem
EckiEckis avatar
Vid en affärsuppgörelse mellan en juridisk person och en privatperson så gäller att skulden är aktuell i tre år från sista aktualiserande.

Med andra ord så har resebyrån tre år på sig att upptäcka sitt misstag.
Citera
2012-05-14, 14:42
Har du gjort köpet kan de dra pengarna när de vill. Se till att du har pengar på kontot.
Citera
2012-05-14, 15:05
Medlem
SchackMatts avatar
Hur har du betalat? Med kort, banköverföring, eller någonting annat?
Citera
2012-05-14, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Hur har du betalat? Med kort, banköverföring, eller någonting annat?
Kort troligtvis, hade pengarna varit kvar om han gjort banköverföring?
Har du fått e-biljett eller utan att pengarna dragna ifrån kontot? Vad är det för resebyrå?
Citera
2012-05-14, 15:23
Medlem
Betalade med Visa-kort.
Har fått e-biljett.
Citera
2012-05-14, 15:32
Bannlyst
Citat:
Betalade med Visa-kort.
Har fått e-biljett.
Kan du ta en skärmdump på bekräftelsen samt e-biljetten där ditt namn är borttaget och annan info som adress ?
Citera
2013-02-12, 12:52
Medlem
Jag är just nu med om precis samma sak. Hur gick det för dig? Drog dom pengarna någon gång?
Citera
2013-02-12, 13:55
Medlem
En fråga till, vilken agent var det som förmedlade biljetterna?
Citera
2013-12-23, 16:08
Medlem
Fortfarande inga pengar dragna från kontot
Citera
2013-12-23, 18:09
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Fortfarande inga pengar dragna från kontot
Är pengarna inte dragna inom 30 eller 90 dagar (beroende på om det är Visa eller MasterCard) ifrån köp- eller leveransdatum, kommer de inte att dras alls. Skulle de dock göra det är bara att ringa din bank och säga de magiska orden "Late presentment", så får du pengarna tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in