Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Men nu till min fråga: går det verklign inte att göra ett nikotinfritt snus som "smakar" snus?
Jag har testat väldigt många olika varianter av nikofritt, men inget smakar som snus.
Känslan under läppen finns där. Och det är för mig 60% av hela grejen, men jag stör mig något så förbannat på att det smakar något så åt helevete äckligt.
För mig har det visat sig att känslan snarare är >90% av upplevelsen. Nikotinfritt snus är ingen höjdare, inte bara för smaken, men jag tycker att det torkar ut slemhinnorna alldeles för mycket.
Min lösning är extremt simpel - och säkert inte för alla - men testa att vika lite hushållspapper till formen av en portionssnus. Kändes avigt som tusan första gångerna, men när jag väl vant mig, så insåg jag att nikotinet var klart underordnat känslan av att ha nåt redigt under läppen.
Nu händer det emellanåt att jag går loss på en dosa General Portion och den första prillan är himmelsk! Blir sådär härligt snurrig...Efter fem prillor är det business-as-usual och jag undrar varför jag har lagt 20 år och tiotusentals kronor på snus. När dosan är tom återgår jag till Lambi.