Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-11, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutchen90
Zalando har den sämsta servicen jag varit med om! första gången jag beställer 1 par skor och 1 tröja. beställde den 30e juli, efter 2 dagar står det att den fortfarande inte är packad. jag skickar och frågar vad som händer och får ett mejl den 4e augusti att den är nu skickat, normal leveranstid 3-5 arbetsdagar? vilket jävla skämt, efter 4 dagar packar dom och skickar. riktigt dåligt, dessa skorna och tröjan finns hos andra handlare så kunde lika bra beställt av någon annan. kan bara ge dessa dåligt betyg! LÅNG LEVERANSTID! URDÅLIG SERVICE!
De tar lite längre tid på sig än innan, det verkar som de lagt på en extra dag för packningen av varorna tyvärr. Men, det gör inte att jag kommer att sluta handla på Zalando.
Har köpt i princip alla mina kläder där de senaste två åren (eller kanske uppskattningsvis 2/3). Beställning, betalning och retur funkar hur smidigt som helst. Jag kan leva med att det tar ca 5 dagar att få varorna. Bara man vet om det så är det inget problem (men har man bråttom får man såklart välja att beställa från ett annat ställe).
Citera
2014-08-16, 11:22
Medlem
eradicos avatar
Jag beställde en jacka från Zalando och angav då min hemadress och valde det postombud som låg närmast. Den adress jag angav var typ:
P***** *****
Fakevägen 7 lgh 1113
223 60 Fakestad

Nu skriver de i sitt mail att de skickar till:
P***** *****
Coop Konsum Faketorget
Faketorget 10
22351 Fakestad
Sverige

Är det något jag bör oroa mig över eller innebär det bara att de skickar direkt till mitt postombud?
Citera
2014-08-17, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag beställde en jacka från Zalando och angav då min hemadress och valde det postombud som låg närmast. Den adress jag angav var typ:
P***** *****
Fakevägen 7 lgh 1113
223 60 Fakestad

P***** *****
Coop Konsum Faketorget
Faketorget 10
22351 Fakestad
Sverige

Är det något jag bör oroa mig över eller innebär det bara att de skickar direkt till mitt postombud?

Så står det på mina paket också. Du kan vara lugn, de är seriösa.
Citera
2014-08-17, 10:46
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
P***** *****
Fakevägen 7 lgh 1113
223 60 Fakestad

P***** *****
Coop Konsum Faketorget
Faketorget 10
22351 Fakestad
Sverige

Förmodligen så gör de väl posten en tjänst och skickar direkt till postkontoret istället.
Citera
2014-08-25, 16:15
Medlem
Kanonbra sida med fri frakt och fri retur, förstår inte hur folk kan säga att ingen ska handla där..
Citera
2014-10-11, 17:44
Medlem
dom som inte litar på Zalando litar nog inte på ICA heller.

-ett multinationellt börsnoterat företag. Tror ni dom har råd att blåsa folk?!
Citera
2014-12-07, 16:25
Medlem
Jag gjorde en beställning i torsdags (12/4) men ganska sent på fredagskvällen så annullerade jag en av artiklarna, tänkte att dem inte skickar min order förrän på måndag, men på lördagen fick jag ett mejl att min order var skickad.. och i mejlet stod där att den artikeln inte skulle finnas med men känns ändå konstigt, för dem jobbar väl antagligen inte på lördagar så fattar inte riktigt hur det gått till.. vill helst slippa returnera varor men hur fungerar det med den annulleringen man kan göra på Zalando, kan man göra de så länge dem inte börjat plocka ordern ? tycker de är konstigt att dem plockat klart ordern på lördagen
Citera
2014-12-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralXx
Jag gjorde en beställning i torsdags (12/4) men ganska sent på fredagskvällen så annullerade jag en av artiklarna, tänkte att dem inte skickar min order förrän på måndag, men på lördagen fick jag ett mejl att min order var skickad.. och i mejlet stod där att den artikeln inte skulle finnas med men känns ändå konstigt, för dem jobbar väl antagligen inte på lördagar så fattar inte riktigt hur det gått till.. vill helst slippa returnera varor men hur fungerar det med den annulleringen man kan göra på Zalando, kan man göra de så länge dem inte börjat plocka ordern ? tycker de är konstigt att dem plockat klart ordern på lördagen
De kan säkert ha folk på lagret såhär runt jultider för att hantera alla (julklapps)beställningar folk gör.
Citera
2015-01-05, 19:46
Medlem
Har mkt kläder och är ett pålitligt företag gällande scams osv. Dock tar frakten lång tid och deras support måste vara bland den sämsta i branschen. Skickade tillbaka ett klädesplagg och har nu efter 15 dagar ifrån deras bekräftelsemejl att de mottagit varan och krediterade mitt konto fortfarande inte fått pengarna. Heller inte fått något mejl tillbaka på det jag skickade för 5 dagar sedan.
Citera
2015-01-06, 01:12
Medlem
Har handlat två gånger på Zalando och inte varit några som helst problem. Tog dock någon dag extra eftersom det skickades från Tyskland.
Citera
2015-01-06, 19:23
Medlem
Och idag på 16:e dagen fick jag mejl att dem inte hade mina kontouppgifter. Detta trots att i bekräftelsemejlet jag fick för 16 dagar sedan stod det att jag skulle ha pengarna på kontot vilken dag som helst. Nej aldrig mer!!

Citat:
Ursprungligen postat av donsweden
Har mkt kläder och är ett pålitligt företag gällande scams osv. Dock tar frakten lång tid och deras support måste vara bland den sämsta i branschen. Skickade tillbaka ett klädesplagg och har nu efter 15 dagar ifrån deras bekräftelsemejl att de mottagit varan och krediterade mitt konto fortfarande inte fått pengarna. Heller inte fått något mejl tillbaka på det jag skickade för 5 dagar sedan.
Citera
2015-03-25, 13:12
Medlem
urverksapelsins avatar
Skickade följande idag:

Citat:
Era inkompetenta idioter!
Först skickar ni ett par defekta skor
Sedan skickar ni FEL STORLEK!
En gång är ingen gång så jag ger er en chans till:
Jag beställer 41 och ni skickar 9or. Vet ni inte att 41 är 7,5`?
Jag kommer aldrig att handla hos er igen och kommer att sprida så mycket jag kan hur värdelösa ni är
Tag bort mig omedelbart från era listor och avsluta mitt användarkonto
kontakta mig inte, jag vill inte höra från er.
ps det kan vara en ide att kontrollera er personal så att de vet vad storlekar motsvarar

Aldrig att jag anlitar dem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in