2012-09-20, 17:38
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har använt mig av Zalando en gång när jag beställde ett par skor. Allting gick bra, fick hem skorna ett par dagar senare.
Citera
2012-10-06, 21:59
Medlem
G00sts avatar
Jag har beställt kläder och skor från denna sida för 3300 kr på faktura och jag har skulder på några hundra tusen men jag fick då allt utan problem på faktura Bra sida!
Citera
2012-10-12, 12:42
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Jag stör mig på att de inte har varorna när man ska beställa. Allt jag har plockat ihop på "önskelistan" är slut i alla storlekar utan en (som inte är min storlek, och jag har ändå inte den vanligaste storleken). Kundtjänsten är som "goddag yxskaft när man ställer en fråga". Det känns som man får ett autosvar utifrån nåt "nyckelord" man skrivit i mailet.

Okej, nu har jag lyckats beställa ett par skor. Några dagar senare från det jag skrev mitt inlägg fick de påfyllning av varorna i alla storlekar och jag beställde. Det gick bra och paketet kom på tre-fyra dagar. Skorna är fina och storleken stämmer väl överens.

Men däremot har de ett skrattretande litet lager på sina varor. De verkar beställa hem tre st i varje storlek och köper man inte meddetsamma när varan finns, så är det för sent dagen efter. Jag har fortfarande två saker på "önskelistan" och är ganska less på att vänta på att de ska komma in i lager igen.
Citera
2012-11-13, 02:56
Medlem
Läste lite på Zalandos "Allmänna villkor" och fann dessa punkter intressanta eller rättare sagt oseriösa:

8.Reklamation

8.1 Vi garanterar att:

a) Produkten levereras oskadad i det beställda antalet; och

b) att Produkten motsvarar tillverkarens senast publicerade instruktioner enligt Webbsidan eller i vårt material avseende Produkten vid tiden för din Beställning.

8.3 Vi försöker alltid leverera Produkter i bästa möjliga skick. Om du meddelar oss att Produkten är felaktig, accepterar du att bevara Produkten i nuvarande skick för oss (eller vår agent) att undersöka inom rimlig tid.

8.5 Om du vill att vi reparerar, ersätter eller gör en återbetalning för Produkten i enlighet med ett gällande Avtal, och vi märker att Produkten har:

a) missbrukats, hanterats oaktsamt, oriktigt eller utsatts för skador eller onormala förhållanden; eller

b) utsatts för en olycka eller skador beroende på försök att modifiera eller reparera den; eller

c) hanterats eller använts i strid med tillverkarens instruktioner för Produkten; eller

d) slitits genom normalt användande,

efter att den levererats av oss, kan vi besluta att inte reparera, ersätta eller göra en återbetalning och/eller kräva att du betalar alla rimliga fraktkostnader och servicekostnader motsvarande våra standardavgifter samt debitera ditt kredit- eller betalkort, eller de betalningsuppgifter du uppgav när du gjorde Beställningen för detta. Vi ska heller inte, inom lagens ramar, hållas ansvariga för förluster, skyldigheter, kostnader eller skador som kan uppstå av detta.

10.Ansvarsbegränsning

10.1 Denna paragraf 10 har företräde framföra alla andra paragrafer och reglerar hela vårt Ansvar och de exklusiva påföljder du kan göra gällande, för:

a) fullgörelse, underlåtenhet, påstådd fullgörelse eller försenad fullgörelse av dessa Allmänna Villkor eller ett Avtal på Webbsidan (eller del av dessa); eller

b) övrigt i samband med dessa Allmänna Villkor eller ingåendet eller fullgörandet av dessa Allmänna Villkor.

10.2 Ingenting i dessa Allmänna Villkor ska exkludera eller begränsa Ansvar som inte kan exkluderas eller begränsas enligt tillämplig lag.

10.3 Vid fullgörelse av skyldigheter i dessa Allmänna Villkor är vår enda förpliktelse att utöva rimlig aktsamhet och skicklighet.

10.4 Med förbehåll för paragraf 10.2:

a) a) vi garanterar inte och vi avsäger oss allt Ansvar för riktigheten, fullständigheten, ändamålsenligheten eller lagligheten av information åtkommen genom användandet av Webbsidan; och vi avsäger oss allt Ansvar för spridning eller mottagning eller misslyckandet att sprida eller ta emot material oavsett typ; och

b) du bör inte förlita dig på någon information som är tillgänglig genom Webbsidan för att bestämma dig för ett köp – du bör göra egna efterforskningar för att skapa dig en egen uppfattning och basera ditt beslut på sådan information.

10.5 Vi accepterar inte och utesluter härmed allt Ansvar för Oaktsamhet, förutom sådant ansvar som uppstår i enlighet med bestämmelserna i dessa Allmänna Villkor.

10.6 Vi ska inte hållas ansvariga för:

a) förlorad inkomst;
b) förlust av verklig eller förväntad vinst;
c) kontraktsförlust;
d) förlust av penninganvändande;
e) förlust av förväntade besparingar;
f) förlorade affärer;
g) tidsförlust;
h) möjlighetsförlust;
i) förlust av goodwill;
j) förlorat rykte;
k) förlust av, skada på eller korruption av data; eller
l) någon form av indirekt förlust;

och sådant Ansvar exkluderas oavsett om det är förutsebart, känt, förutsett eller annat. För att undvika tvivel, paragraf 10.6(a) och 10.6(l) gäller oavsett om sådan förlust är direkt, indirekt eller av annan art.

Dessa är bara några punkter som jag har uppmärksammat på. Personligen skulle jag inte handla där i nuläget, utan skulle nog avvakta ett bra tag.

Alltså så är dessa tagna från Zalandos Allmänna villkor som finns uppe på deras hemsida. Än har jag inte läst deras sekretesspolicy och orkar heller inte göra det. Lite skrämmande, kan undra vilka skumma saker man skulle kunna läsa där?
Citera
2013-01-22, 12:24
Medlem
swimp78s avatar
Jag har handlat där flera gånger utan några som helst problem
När jag köper skor beställer jag ofta två storlekar av samma sko, och sen skickar jag tillbaka de som inte passar. Det är ju fraktfritt både t/r så det är inte något problem.

Zalando är ju ett väldigt "stort" ställe, så det är ju inte direkt så att man riskerar att bli scammad eller dylikt som vissa i tråden tycks tro, lika lite som man blir scammad av Adlibris eller Ellos

PS.
Ang avtalsvillkor som föregående talare citerar - så ser ju avtalsvillkoren ut på typ alla webshoppar?
Citera
2013-05-12, 11:42
Medlem
Beställde från Zalando för någon månad sen. Upplevde inga problem med leveransen eller varan. Valde att handla på faktura och det var lite störigt då jag fick några påminnelser i med budskapet "glöm nu inte att betala din faktura" innan sista betalningsdatumet hade infallit. Men som sagt rent leveransmässigt, inga som helst problem.
Citera
2013-05-12, 21:37
Medlem
Beställde ett par skor på kvällen förra måndagen och fick paketet på torsdagen. Produkten var som utlovat. Har inget negativ att säga om Zalando.
Citera
2013-09-08, 02:37
Medlem
AnCa89s avatar
Någon som vet vad som hänt med fakturabetalning??? Jag får inte fram det trots att jag alltid betalat med faktura
Citera
2013-09-08, 12:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahovic
Hej !

Är i behov av skor. zalando lockade mig genom att de har fri frakt och fri retur. Det verkar vara en tysk firma som nu har öppnat i Sverige.

Det jag undrar nu är om någon av er har testat denna sidan och vad ni tycker.
Snabba svar uppskattas för att jag är i behov av nya skor så fort så möjligt.

Mvh!

Det är underligt hur olika människor är. Jag lockas av trevliga butiker med vänliga och kunniga försäljare som hjälper en att prova skor eller kläder.
Citera
2013-09-08, 13:14
Medlem
swimp78s avatar
Fri frakt och retur är ju essentiellt om man ska köpa skor eller kläder på nätet, så det är väl inte konstigt.

Om det är något märke jag inte är van vid beställer jag helt enkelt två par skor i olika storlekar, och skickar tlllbaka de som inte passar. Och så får man en ny faktura. Bra och smidigt
Citera
2013-09-15, 01:13
Medlem
AnCa89s avatar
Någon som vet om dom har nån gräns på hur mycket man kan handla på faktura? Har alltid betalat via faktura och betalat alltid i förtid, så jag har aldrig fått påminnelse eller sånt. Nu när jag skulle köpa en jacka för strax över 6000 så får jag fram endast kortbetalning

Någon som vet vad detta beror på?
Citera
2013-09-26, 05:56
Medlem
MaxOn123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Någon som vet om dom har nån gräns på hur mycket man kan handla på faktura? Har alltid betalat via faktura och betalat alltid i förtid, så jag har aldrig fått påminnelse eller sånt. Nu när jag skulle köpa en jacka för strax över 6000 så får jag fram endast kortbetalning

Någon som vet vad detta beror på?

Man ska ha betalat senaste fakturan för att kunna genomföra en ny.. kan vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in