2012-05-13, 22:35
Medlem
bigknigts avatar
Hej.

Är en 18 åring kille och bor i nykvarn södertälje. Jag har haft ett svårt liv med min familj . Ett liv som det är svårt att beskriva. Kan berätta allt med mitt liv.

Jag kommer ihåg när jag var 6 år då ja besökte Huddinge sjukhus för att de misstänkte att jag led av ADHD. Orsaken till att jag fick tid var att jag gick ner en klass i 6års för att jag var tyst(fortfarande smart) När jag var 7 så tänkte ja alltid varför ja stanna kvar medan mina vänner lämnade 6års. Och sen var de inget mer att tänka på.
Så ja hade typ 10 besök hos karolinska där de testade de svenska språket och mitt egna språk som ja klarade. Därifrån sa de att jag inte hade någon psykisk sjukdom. Men iallafall gick ja ner i klass utan ändring.

Vid senare ålder ca 15 så dog min lillebror av en hjärnblödning 10 år gammal. Han va den ende i familjen som ja brydde mig mest om. Min pappa och mamma skilde sig 1 år efter detta. Då ja hade hittat ett klipp på min pappa med en annan kvinna på en bar som min kompis hade filmat. Självklart blev de för mycket då ja började tänka på självmord och hur ja skulle göra. Sökte på google , youtube hur man gjorde. Ville möta min bror i himmelen så gärna.

Dagen då jag gick ner i klass rasade mina betyg ordentligt tills idag (3ring). Jag har massor med vänner men fortfarande är jag en tyst person. Det enda som har hjälpt mig i livet har varit ett speciellt område . Där jag glömmer allt i mitt huvud. Gymmet/kroppen har alltid vart min hjälpande hand. Jag kan säga nu att jag är inte smart och jag är nog en mycket dålig elev. Jag har slutat tänka på mitt liv sen min bror gick bort. Brukar vara uppe länge med vänner. Kör bil som en dåre. Hade en moped och körde som en idiot 90 på en 30 väg med gropar. Jag slåss mycket med personer som står i min väg , bryr mig inte vem det är. Hade knuffat en snubbe som är 15 år. Och han hämta tydligen sin bror och då fick båda 2 spö av mig och min kusin.

Vill undra en sak. Borde jag söka hjälp? För att jag känner att jag inte är en sån person. Jag vill glömma o gå vidare. Det är redan kört med plugget då varje dag tar jag med saker hem o förjäves försöker plugga men det går inte. Mitt huvud exploderar när jag läser.
Senast redigerad av bigknigt 2012-05-13 kl. 22:38.
Citera
2012-05-13, 22:44
Medlem
Oftast de som har det svårt använder sig utav våld som en slags medicin. Tänk efter varför du gör som du gör, vad skulle din lillebror tycka? Tycker du att du är psykiskt störd? Det handlar inte om vad samhället tycker utan vad du tror om dig själv.
Citera
2012-05-13, 22:51
Medlem
bigknigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Oftast de som har det svårt använder sig utav våld som en slags medicin. Tänk efter varför du gör som du gör, vad skulle din lillebror tycka? Tycker du att du är psykiskt störd? Det handlar inte om vad samhället tycker utan vad du tror om dig själv.

Varför varför...? Jag har det svårt och jag har ingen lust att chafsa med människor. Jag går aldrig på någon själv. Aldrig. Men vill någon ta steget högre mot mig får de be innan dom är bestämda.

Jag tycker för övrigt att jag är dum i huvudet att ja inte kan få in infomation i huvudet från skolans studier. Jag ser en mörk framtid.
Citera
2012-05-13, 22:52
Medlem
Zoms avatar
Tråd flyttad och rubrik förtydligad.

Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2012-05-13, 22:55
Medlem
Sussudios avatar
Du borde gå till en psykolog och prata ut. Få snacka med någon som är professionell och som kan hjälpa dig, det verkar vara något som du behöver. Skiter egentligen fullständigt i om du är smart eller inte, du kan mycket väl ha irrationella skuldkänslor som ligger och gror och du behöver försöka att ta tag i ditt liv, inte förskjuta problemen. Så mitt tips är att du uppsöker en psykolog och börjar ta tag i din jobbiga situation.
Citera
2012-05-13, 23:00
Medlem
bigknigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sussudio
Du borde gå till en psykolog och prata ut. Få snacka med någon som är professionell och som kan hjälpa dig, det verkar vara något som du behöver. Skiter egentligen fullständigt i om du är smart eller inte, du kan mycket väl ha irrationella skuldkänslor som ligger och gror och du behöver försöka att ta tag i ditt liv, inte förskjuta problemen. Så mitt tips är att du uppsöker en psykolog och börjar ta tag i din jobbiga situation.

Vart hittar man dessa psykologer? Har verkligen svårt att testa på sjuksyster annars.
Citera
2012-05-14, 10:16
Medlem
soligmorgons avatar
Googla på "psykolog" och din hemkommun eller så, så ska du allt hitta en mottagning som kan ta emot dig! Du behöver inte må som du gör, det finns hjälp att få!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in