Jag har något konstigt grafikfel på min dator. Ibland när jag startar upp den så verkar allt tänkande ske i väldigt långsamt tempo. Typ som när man förstorar/förminskar ett fönster så är det inte den snabba animeringen som vanligt utan att går vääldigt segt och man verkligen ser hur fönstret förändrar storlek. Startar jag om dator så är allt ok igen
En dator kan vara ganska upptagen med diverse jobb efter start vilket kan slöa ned allt.
Om du låter den stå ett par minuter, fortsätter det att vara segt?
Om så är fallet så misstänker jag att du har något problem med grafikkortet.
Om drivrutinerna för grafikkortet inte går igång så får processorn sköta föntsrehanteringen och då går det segt. En omstart kanske får drivrutinerna att gå igång igen.
Du borde kunna se om detta om du öppnar kontrollpanelen och kollar system - enhets hanteraren - display adapters. Jämför vad det står där när den är seg respektive snabb.
Om drivrutinerna inte kör som de ska brukar det gå att se i loggboken.
Kan vara så att kortet inte får nog med ström, men det brukar varna ganska högljutt om det händer.
Samma sak vid överhettning.
Kolla aktivitetshanteraren för att se hur mycket datorn jobbar när det slöar och jämför med när den funkar normalt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!