• 1
  • 2
2012-05-13, 21:01
Medlem
SRBCINAs avatar
Hej!

Skulle behöva hjälp att välja Gainer. Ligger på 65 kg just nu och har bestämt mig för att börja med gainer. Letar nu efter en Gainer med god smak och bra innehåll. Har hört att Mass FX är ganska bra men är inte helt säker på denna. Har använt Whey FX förut och det funkade bra plus att det var grymt gott! Tacksam för tips på andra gainers också vilka smaker som är goda.
Citera
2012-05-13, 21:08
Medlem
SiSeniors avatar
Mass FX är god och billig. Vill du spara några kronor kan du blanda egen gainer genom att beställa hem proteinpulver (t.ex. whey FX) och maltodextrin (t.ex. Carbo FX), sen blandar du dessa som du själv vill.
Citera
2012-05-13, 21:14
Medlem
Bigorexias avatar
Mass fx är bland de billigaste på marknaden och om du tyckte om smaken på Whey fx kommer du tycka om smaken på Mass fx.
Citera
2012-05-13, 21:19
Medlem
SRBCINAs avatar
Okej, är det en bra gainer?
Citera
2012-05-13, 21:21
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRBCINA
Okej, är det en bra gainer?
Den fyller sin funktion.
Citera
2012-05-13, 21:24
Medlem
SRBCINAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Den fyller sin funktion.

Okej. Ni som har använt gainer, hur mycket har det hjälpt er?
Mitt mål är 70-72kg före jul och jag hoppas att jag når det.
Citera
2012-05-13, 21:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRBCINA
Okej. Ni som har använt gainer, hur mycket har det hjälpt er?
Mitt mål är 70-72kg före jul och jag hoppas att jag når det.

Vadå "hjälper er"? Gainer innehåller kalorier och det är genom mycket kalorier (ett kaloriöverskott) som man går upp i vikt. Sem om det kommer ge önskad effekt för dig får framtiden utvisa då det beror även beror på hur mycket mat i övrigt du äter under dagarna samt hur mycket du rör på dig.
Citera
2012-05-13, 22:21
Medlem
SRBCINAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vadå "hjälper er"? Gainer innehåller kalorier och det är genom mycket kalorier (ett kaloriöverskott) som man går upp i vikt. Sem om det kommer ge önskad effekt för dig får framtiden utvisa då det beror även beror på hur mycket mat i övrigt du äter under dagarna samt hur mycket du rör på dig.

Gainer är ju ett kosttillskott så det är ett hjälpmedel för att bygga muskler. Jag äter ordentligt. Har gått upp 4kg sedan jag började gymma( ca 2 månader sedan). Det känns som att jag äter rätt. Jag kör även 4 gympass i veckan plus 1-2 konditionspass.
Citera
2012-05-16, 18:58
Medlem
SRBCINAs avatar
Ifall någon läser tråden och undrar vad det blev så köpte jag Mass FX jordgubb.
Citera
2012-05-16, 20:10
Bannlyst
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...us-mass-5455-g

Här har du en fet jävla gainer som inte snålar på kalorier(1250kcal) eller protein(50g)
Kan vara något att fundera över nästa gång du köper gainer.
Citera
2012-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...us-mass-5455-g

Här har du en fet jävla gainer som inte snålar på kalorier(1250kcal) eller protein(50g)
Kan vara något att fundera över nästa gång du köper gainer.

På vilket sätt skulle den vara bättre än Mass FX? Om man har samma portion innehåller Mass FX 1250 kcal och 83,5 g protein. Mass FX är dessutom billigare.
Citera
2012-05-16, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
På vilket sätt skulle den vara bättre än Mass FX? Om man har samma portion innehåller Mass FX 1250 kcal och 83,5 g protein. Mass FX är dessutom billigare.

Oj, då måste jag be om ursäkt för det. Jag kollade aldrig på vad Mass FX innehöll och antog att den var som alla andra gainers, då menar jag gymgrossistens gainer pro standard.
Borde kollat innan jag postade
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in