2012-05-13, 21:46
Bannlyst
Tycker det är patetiskt minst sagt, herregud äldre kvinnor som raggar upp unga killar som de kunde vara far/mormödrar åt och inbillar sig på fullt allvar att de lusfattiga unga männen är kära i dem...

Det är dessutom helt emot den afrikanska kulturen att unga män inleder sexuella relationer med kvinnor som kunde vara deras mödrar eller än värre far eller mormödrar, det anses som perverst och fullkomligt obegripligt och nedbrytande för samhället.

Men den gambianska sexturismen fördöms inte alls på samma sätt som den manliga sexturismen till tex Thailand, det är inte så lite dubbelmoral tycker jag.

När antropologen Ulla Wagner redan under sena sjuttiotalet på plats i Gambia studerade turismens sociala och ekonomiska följder för lokalbefolkningen kunde hon höra kvinnor ur den äldre generationen klaga över att turisterna förstörde deras söner. De framhöll att pojkarnas sexuella förbindelser med äldre kvinnor var något fullständigt obegripligt, även om relationerna medförde ekonomiska fördelar. Dylika beteenden bröt ner den rådande samhällsskiktningen efter kön och ålder. Pojkarna förlorade respekten för den äldre generationen, bröt med lokala värderingar och förlorade kontakten med de ekonomiska realiteterna i det egna samhället.

http://www.dn.se/resor/gambia/krass-...sjakt-i-gambia

http://www.enotes.com/topic/Female_sex_tourism
Citera
2012-05-13, 21:57
Medlem
Besudlads avatar
Smaklöst, banalt och fullständigt vidrigt. Nästan ännu groteskare än det manliga horköpandet i Asien.
Citera
2012-05-14, 09:24
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Ja, är det inte så det är? Gambiatanterna är, i folks ögon, skabbigare och vidrigare än Thailandsresenärerna.

Jo, det är min uppfattning.

Citat:
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag ser ingen skillnad mellan kvinnor som reser till Gambia (eller Bali) och köper stock och män som reser till Sydostasien och köper stjärt.

Det skulle kanske vara rättvist resonerat men i praktiken så reagerar vi ju inte alltid lika
när kvinnor och män gör samma saker. Vissa saker har vi generellt sett lättare för att en
kvinna gör men vi rynkar mer på näsan om en man gör det. Andra grejer tycker vi är mer
svårsmälta om kvinnor gör, men om en man gör det så har vi lättare att stå ut med det.
Det ger inte samma känsloreaktion bara för att saken i sig är densamma.

Jag kan ta ganska många exempel på det om du vill,
men jag tror du är med lite på vad jag menar så det kanske inte behövs?
Citera
2012-05-14, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Jo, det är min uppfattning.

Det skulle kanske vara rättvist resonerat men i praktiken så reagerar vi ju inte alltid lika
när kvinnor och män gör samma saker. Vissa saker har vi generellt sett lättare för att en
kvinna gör men vi rynkar mer på näsan om en man gör det. Andra grejer tycker vi är mer
svårsmälta om kvinnor gör, men om en man gör det så har vi lättare att stå ut med det.
Det ger inte samma känsloreaktion bara för att saken i sig är densamma.

Jag kan ta ganska många exempel på det om du vill,
men jag tror du är med lite på vad jag menar så det kanske inte behövs?
Jag har iallafall fått intrycket att männen som åker till Thailand fördöms mycket mer än kvinnorna som åker till Gambia. Männen anses som äckliga (gamla) torskar, medans de äldre kvinnorna som sexturistar i Gambia mer ses (som möjligtvis) lite pinsamma, men inte så mycket mer. Det är dubbelmoral.
Citera
2012-05-14, 10:53
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodithe
Jag har iallafall fått intrycket att männen som åker till Thailand fördöms mycket mer än kvinnorna som åker till Gambia. Männen anses som äckliga (gamla) torskar, medans de äldre kvinnorna som sexturistar i Gambia mer ses (som möjligtvis) lite pinsamma, men inte så mycket mer. Det är dubbelmoral.

Vi har olika erfarenheter av den frågan i så fall.

Som jag också skrev till borgarbracka så är det ibland så att vi inte alltid
känner likadant när kvinnor och män gör en sak, och vad det djupare grundar sig i
kan ju vara olika från fråga till fråga. Det kan bero på vad vi associerar beteendet till,
vad vi ser som typiska kvinnliga/manliga karaktärsdrag, mm.

Är det dubbelmoral av mig att tycka att det är okej (och rent av positivt) för mig att göra
vissa saker, när jag ogillar att min manliga partner skulle göra det?
Jag tycker inte det eftersom att jag ser oss som olika och därför skiljer sig också
mina förväntningar på oss.
Citera
2012-05-14, 11:00
Bannlyst
Så fort det är kvinnliga torskar ska alltid "kärlek" blandas in, då är dom inte torskar utan då är det kärlek, aww.
Torskar som torskar och folk får göra som dom vill med sina liv, blir folk lyckliga av att utnyttja varandra så för all del men kalla det fan inte för kärlek.
Citera
2012-05-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodithe

För tio år sedan kanske det såg ut på det viset. Man tyckte att kvinnorna som stack till Bali och köpte sig en surfhora för ett par veckor var livsälskande och utforskande. Hej och hå.

Så är knappast synen längre. Och man talar om saken som den är - sexturism.

Däremot är den kvinnliga kåtheten mer genant och svårare att hantera. Män som reser österut i jakten på fitta följer naturens ordning s a s. Även om man tycker att det är äckligt så är det ett beteende man förväntar sig av män. De är fullt normala män som är lite ensamma och har haft lite otur i sina relationer bara. Kvinnor som köper sig svarta ungdjur däremot. Tokiga och pinsamma batikäckelkärringar som fyller hemmet med bongotrummor och negerkukstatyer. Liksom. Och som grädde på moset en egen viril och villig husneger.

Jag tänker att man ska låta andra sköta sitt knullande bäst de vill. Enklast så.
Citera
2012-05-14, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Vi har olika erfarenheter av den frågan i så fall.

Som jag också skrev till borgarbracka så är det ibland så att vi inte alltid
känner likadant när kvinnor och män gör en sak, och vad det djupare grundar sig i
kan ju vara olika från fråga till fråga. Det kan bero på vad vi associerar beteendet till,
vad vi ser som typiska kvinnliga/manliga karaktärsdrag, mm.

Är det dubbelmoral av mig att tycka att det är okej (och rent av positivt) för mig att göra
vissa saker, när jag ogillar att min manliga partner skulle göra det?
Jag tycker inte det eftersom att jag ser oss som olika och därför skiljer sig också
mina förväntningar på oss.
Uppenbarligen har vi det

Ja, tycker att det är dubbelmoral av dig att du själv kan tillåta dig att göra saker som du inte tillåter din manliga partner.
Citera
2012-05-15, 15:47
Medlem
Sie-Gubbas avatar
Jag tyckte att det hela är riktigt tragiskt. En 65-årig kvinna inbillar sig att hennes nya make som är 26 älskar henne. Hon skulle ju kunna vara hans mormor.
Hon utnyttjar ju honom för sex och han får pengar och PUT i Sverige där han kan hitta en yngre kvinna och skaffar barn med henne.
Citera
2012-05-15, 16:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som signaturen "knullklason" slog fast i en annan tråd:
"Semestersexet... Det börjar med en hårig turk på Alanya och slutar i en bajshydda i Ghana"
Citera
2012-05-15, 17:17
Medlem
Ikväll kl 20.00 på Kanal 5 visar dom programmet. Missa det inte! Äckligt att se gamla tjocka kvinnor som försöker rättfärdiga sina sexköp med negerhanarna. Lite off topic någon som har en bekant med en gambianeger? Hur hade ni själva reagerat om någon nära anhörig gjort som damerna i Outsiders? Själv hade jag sagt upp bekantskapen direkt.
Citera
2012-05-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ikväll kl 20.00 på Kanal 5 visar dom programmet. Missa det inte! Äckligt att se gamla tjocka kvinnor som försöker rättfärdiga sina sexköp med negerhanarna. Lite off topic någon som har en bekant med en gambianeger? Hur hade ni själva reagerat om någon nära anhörig gjort som damerna i Outsiders? Själv hade jag sagt upp bekantskapen direkt.

Nu vet jag inte exakt hur damerna i Outsiders gör. Men nej, jag skulle inte säga upp bekantskapen med någon för att hon rest till Gambia och köpt sig en egen neger. Hur andra människor lever och ligger är inget jag bryr mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in