Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-17, 13:59
  #13
Medlem
CyberIngmars avatar
Det är en stad för folk som gillar att vara utomhus skidor, vandring, snowboard, båtliv. Det är ingen stad för människor som vill gå på krogen. Den som vill festa bör vara uppvuxen här eller redan ha ett umgänge då det är hemmafester, grillning som gäller.

Redan innan c19 var Övik en trist stad. Nu med Corona är centrum dött. Åhléns nedläggning slog verkligen hårt mot centrum som redan innan kämpade.

Positiva enligt mig är hamnen som blivit upprustad och nu är riktigt trevligt. Nybyggen med bostadsrätter och hyresrätter, promenadstråk, ett antal matställen nere i hamnen (the Chef by the Sea, Saltmagasinet, Strandkaj kök & bar) och nyaste hotellet Elite Plaza med Bishop Arms som granne och arenan. Centrala tågstationen ligger även inbyggt inom hamnområdet.

Jag skulle säga att Örnsköldsvik är mer en stad för barnfamiljer som anser att städer som Umeå är för stor och oroliga.

Byggs mycket bostadsrätter inom Övik. Verkar vara en attraktiv marknad då nybyggen går åt snabbt och det är köer.
__________________
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-05-17 kl. 14:13.
Citera
2021-05-17, 14:06
  #14
Medlem
Har bott i Umeå och Dövik.. Ungefär 10 år på vardera ställe. Låt oss säga att det räcker så. Har inte haft någon längtan tillbaka.
Citera
2021-05-17, 14:13
  #15
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skodaenyaq
Övik skulle kunna bli ett bra ställe men i nuläget verkar dom lida av feghet. Händer ingenting och du måste känna rätt folk eller vara infödd för att kunna klättra i hierarkin. Kyrkans makt är stor och mycket gammfolk som styr. Generellt en kommun med mycket gamlingar. Skvallrigt

Man måste vara sosse alternativt rövslickare. Löfvén hemtrakter.

Det var värre under 90-talet och tidigt 00-tal när jag var barn. Det fanns länge enbart ett systembolag som krävde kölapp. Man fick vänta i evigheter med föräldrar inför högtider och helger.

Håller med om det fetade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback