Hej alla
Mina föräldrar har också haft svårt att acceptera mina diagnoser men de har alltid lyssnat på vad jag sagt och och försokt stötta mig.
Var djupt deprimerad mellan 13-22 års ålder med återkommande självmordstankar, mörka perioder, maniska perioder. Destruktiva beteende.
Fått en rad diagnoser genom åren.
De har lyssnat på min sorg och min smärta, bekäftat att de hör mig, älskat mig. Men alltid sagt; nej jag tror inte du har det eller det. Du är en unik människa med unika känslor. Det är svårt att vara människa, det är svårt att utvecklas och leva. Det kommer vara otoroligt jobbigt ibland, men du växer och blir starkare och formar din personligeht genom det.
Du är inte borderline
Du är inte bipolär
du har inte autistsika drag
du har inte schizoida drag
Och vet ni?
De hade rätt
genom att leva livet och kämpat mig igenom det, både med hjalp av vänner, släkt och terapi så är jag idag en "frisk" människa
Jag kan hantera livet och mig själv.
Jag är helt unik och speciell, mycket stark och mycket bra.
Lås inte fast er i era diagnoser. Det är det era föräldrar är rädda för.
De ser ju hur underbara fantastiska människor ni är, att ni har en del svårigheter, kanske djupare och svårare än andra. Men att ni har styrkan att ta er igenom det och utvecklas.
Risken med en diagnos är att ni tror att bara för att ni hanterar livet och verkligheten på ett sätt nu så kommer ni alltid göra det, diagnosen är slagen i sten och ni letar hela tiden tecken som bekäftar den istället för att bygga på era styrkor och utveckla dem.
Ibland är livet jävlidt mörkt men tack vara det kommer det kommma en väldigt ljus period. Fokusera på att det är de ljusa perioderna som är de återkommande, inte de mörka