2012-05-12, 18:09
Medlem
Tjenare Flashback!

Jag har satt igång ett litet projekt, jag tänkte ladda upp Monty Python sketcher från alla deras serier och filmer! Jag har redan börjat men har bara laddat upp The Holy Grail sketcher såhär långt ( http://www.youtube.com/playlist?list...1&feature=plcp )

Nu behöver jag eran hjälp! PMa mig här eller på youtube och hjälp mig komma på sketcher jag kan ladda upp så vi slipper ha en massa 240p videos av Monty Python över hela Youtube!

MvH Weidmo
Citera
2012-05-12, 18:54
Medlem
wwwMakers avatar
Haha, äntligen nån som rensar upp gamla videos, tumme upp
Citera
2012-05-12, 18:55
Medlem
Garneringsmannens avatar
Alltså, vad är poängen med att stycka upp filmerna till sketcher? Det blir ju roligast om man ser "Life of Brian" som en film. Eller har jag helt fel?

Så jag ser inte poängen. På rak arm har jag dessutom svårt att se vilka sketcher som inte redan finns utlagda på youtube. Har du några exempel?
Citera
2012-05-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Alltså, vad är poängen med att stycka upp filmerna till sketcher? Det blir ju roligast om man ser "Life of Brian" som en film. Eller har jag helt fel?

Så jag ser inte poängen. På rak arm har jag dessutom svårt att se vilka sketcher som inte redan finns utlagda på youtube. Har du några exempel?

Life of Brian och deras andra filmer kan jag hålla med dig är kanske inte det roligaste att stycka upp men som sagt det här är bara början! Jag ska ju fortsätta med Flying Circus och jag gör mest det här för att folk ska få upp ögonen. Korta små sketcher funkar oftast bättre i början än långa filmer. Jag tror nog att du kan hålla med mig om det . Och det mesta från dem finns på youtube, dock är det i pissdålig kvalité såsom 240p osv.
Citera
2012-05-12, 21:03
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weidmo
Life of Brian och deras andra filmer kan jag hålla med dig är kanske inte det roligaste att stycka upp men som sagt det här är bara början! Jag ska ju fortsätta med Flying Circus och jag gör mest det här för att folk ska få upp ögonen. Korta små sketcher funkar oftast bättre i början än långa filmer. Jag tror nog att du kan hålla med mig om det . Och det mesta från dem finns på youtube, dock är det i pissdålig kvalité såsom 240p osv.

Jag förstod att det bara var början, men jag tycker ändå det känns lite konstigt.

Är verkligen filmerna i så dåligt skick på youtube? Gjorde lite spontansökningar nu och tyckte det mesta var mer skarpt än 240p. Men men, det var ju bara jag.

Klart att jag inte tycker det är fel när någon sprider den finaste humor som gjorts, ville bara ifrågasätta behovet något!
Citera
2012-05-12, 21:18
Medlem
Jag upptäckte att visst det var väl inget fel på kvalitén men jag tycker att dem förtjänar bättre än så. Och så har jag tråkigt så varför inte försöka göra några Python fans gladare.

Och jag vet att någon kommer säga att jag bara gör det för att tjäna pengar, fel. Varje video jag lägger till gör jag så att allting går till Monty Python, alltså jag tjänar ingenting på detta förutom all uppskattning
Citera
2012-05-13, 15:28
Medlem
Skamlös bump, letar fortfarande efter förslag till klipp att ladda upp!
Citera
2019-09-16, 19:00
Medlem
Ördögs avatar
Jag har inga förslag just nu, men vill uppmärksamma alla på att Monty Python i höst fyller 50 år. Första epidoden av Monty Python's Flying Circus sändes den 5 oktober 1969, och firandet har pågått sedan början av september.

http://www.montypython.com/news_mp50announce/494

Monty Python anniversary: ‘I liked it better when we annoyed people’ says Eric Idle ahead of 50-year milestone

https://inews.co.uk/news/uk/monty-py...levision-news/
Citat:
Eric Idle has said it is disappointing that Monty Python is now viewed as “rather cuddly and lovely” as opposed to upsetting people as it once did.

The comedian and actor said he preferred it when the Flying Circus was ruffling feathers because it showed they were “current”.

Idle, 76, who was speaking about the series ahead of its 50th anniversary, added he did not think about whether or not it had stood the test of time.
----
Idle, who wrote a number of Monty Python’s most famous songs including Always Look On The Bright Side Of Life, said he never expected the series to be talked about 50 years on.

“I didn’t think we’d be talking about it then,” he added.

“I mean, it was a very small, late-night show. Nobody knew what it was, or that it was coming. It sort of grew in its own mad space. It found a little area to develop without being noticed.”

Monty Python, which will mark its 50th anniversary on 5 October, first aired on the BBC in October 1969 and went on to have more than 40 episodes and five feature films.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in