2012-05-12, 17:41
Medlem
rjonssons avatar
Jag installerade eclipse, eftersom jag inte ville ha den versionen som fäljer mede Ubunty, jag hittadde en guide på nätet. Men jag får inte dit programmet till Launchern, jag är väldigt noob på Ubuntu. När jag startat Eclipse, (bläddrat mig fram i filsystemet) så ser jag ikonen i launchern. Och om jag väljer att behålla i launchern så ligger den kvar, men det händer inget om man klickar på den. Kan det ha ngt med rättigheter eller liknande.
(Guiden jag följde var denna http://flurdy.com/docs/eclipse/install.html ) Men i ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad det var jag gjorde.
Citera
2012-05-13, 09:31
Moderator
Amirons avatar
Har du prövat med att köra i en annan skrivbordsmiljö, och lägga till ikonen i en docka eller panel, och kollat responsen där?
Unity har dessutom en förmåga att reagera långsamt (eller inte alls) på knapptryckningar ibland.
Citera
2012-05-18, 23:32
Medlem
GunnarBunkers avatar
Har du uppdaterat till senaste? Kan vara problem som har åtgärdats.
Citera
2012-05-20, 20:00
Medlem
Sök upp Eclipse i dash och dra den till launchern.
Citera
2012-05-21, 00:44
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Jag installerade eclipse, eftersom jag inte ville ha den versionen som fäljer mede Ubunty, jag hittadde en guide på nätet. Men jag får inte dit programmet till Launchern, jag är väldigt noob på Ubuntu. När jag startat Eclipse, (bläddrat mig fram i filsystemet) så ser jag ikonen i launchern. Och om jag väljer att behålla i launchern så ligger den kvar, men det händer inget om man klickar på den. Kan det ha ngt med rättigheter eller liknande.
(Guiden jag följde var denna http://flurdy.com/docs/eclipse/install.html ) Men i ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad det var jag gjorde.

Installera alacarte från software center eller från terminalen
Kod:
sudo apt-get install alacarte
Härifrån kan du skapa eller editera dina ikoner. Kolla där att du har rätt sökväg till eclipse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in