• 1
  • 2
2012-05-12, 16:56
Medlem
Igår hade jag lite torrhosta när jag skulle sova, ca 23:00. Tog 15 ml Cocillana och somnade nästan direkt. Receptbelagda mediciner är verkligen det enda som verkligen funkar.

Det var ca ett år sen sist som jag använde det.

Hursomhelst borde det väl vara helt lugnt att dricka några öl ikväll? Om jag har förstått det rätt så ska man inte dricka Cocillana och alkohol samtidigt?
Citera
2012-05-12, 17:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikSthlm
Igår hade jag lite torrhosta när jag skulle sova, ca 23:00. Tog 15 ml Cocillana och somnade nästan direkt. Receptbelagda mediciner är verkligen det enda som verkligen funkar.

Hursomhelst borde det väl vara helt lugnt att dricka några öl ikväll? Om jag har förstått det rätt så ska man inte dricka Cocillana och alkohol samtidigt?

Det går bra att dricka alkohol idag. Men skyll inte på mig om fyllan går fel.

Mvh Bertil85.
Citera
2012-05-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det går bra att dricka alkohol idag. Men skyll inte på mig om fyllan går fel.

Mvh Bertil85.
Har inte fylla som mål, tänkte bara dricka en 3-4 33 cl burkar... Fast då kan man ju nästan lika gärna låta bli Äh, så får det bli
Citera
2012-05-12, 17:17
Medlem
suqas avatar
Jag har ingen fakta att backa upp det med, men jag skulle inte oroa mig alls.
Citera
2012-05-12, 17:48
Medlem
plucaps avatar
Morfin har en halveringstid på ca 2-3 timmar, det var en väldigt liten mängd, det har gått en dag samt att du bara planerar att dricka måttligt.

Det är grönt, oroa dig inte
Citera
2012-05-12, 18:21
Medlem
Citat:

Är du ute efter att avsluta ditt liv så kan du ju häva i dig allt möjligt i alla kombinationer som finns. Häll i dig tex cement och blanda med vatten... sen skiter du betong tex...

Men om du vill behålla dina två hjärnceller ett tag till så rekommenderar jag dig att inte blanda saker på det sättet.
Citera
2012-05-12, 23:56
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:

Ifall jag inte är helt ute och cyklar borde det vara lungt. Jag tar själv både Cocillana och Treo comp när det finns hemma och tar mer än vad du tar och dricker lite då och då. Vad jag har för mig måste du ta en större mängd för att det skall vara farligt? Jag är dock absolut inte säker !

Vill också veta ifall det är farligt, kanske borde sluta med det ?
Citera
2012-05-16, 20:59
Medlem
Bertil85s avatar
Gick det bra sen TS?
Citera
2012-05-16, 21:33
Medlem
MindTwisters avatar
15ml är ju ändå ingenting, du skulle kunna dricka det samma dag, eller samma minut för den delen, utan problem.
Citera
2012-07-17, 20:23
Medlem
tr3s avatar
Lånar tråden lite då det känns onödigt att starta en ny!!

Har druckit ungefär 2 stycken 5.0 er öl, är det lugnt att dricka dryga 50ml cocillana på det om en timma?

MVH
Citera
2012-07-17, 20:35
Medlem
Playams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr3
Lånar tråden lite då det känns onödigt att starta en ny!!

Har druckit ungefär 2 stycken 5.0 er öl, är det lugnt att dricka dryga 50ml cocillana på det om en timma?

MVH

Är ingen fara. Man ska väl aldrig rekommendera nån att blanda alkohol och etylmorfin, men att dricka två öl och sen vänta nån timma eller två och dricka 50ml coci innebär ingen risk.
Citera
2012-07-17, 20:41
Medlem
tr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Är ingen fara. Man ska väl aldrig rekommendera nån att blanda alkohol och etylmorfin, men att dricka två öl och sen vänta nån timma eller två och dricka 50ml coci innebär ingen risk.

Tack för ett bra svar!

Satt och slösurfade och såg den här tråden, och eftersom att den ändå berörde mig tänkte jag att det är lika bra att fråga ifall att! Har ju druckit betydligt mer än 0,5 dl moffe förut, men blev lite smått orolig när folk började påstå att 1 promille kunde innebära död även med normaldos på 15 ml
MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in