Igår hade jag lite torrhosta när jag skulle sova, ca 23:00. Tog 15 ml Cocillana och somnade nästan direkt. Receptbelagda mediciner är verkligen det enda som verkligen funkar.
Det var ca ett år sen sist som jag använde det.
Hursomhelst borde det väl vara helt lugnt att dricka några öl ikväll? Om jag har förstått det rätt så ska man inte dricka Cocillana och alkohol samtidigt?
Igår hade jag lite torrhosta när jag skulle sova, ca 23:00. Tog 15 ml Cocillana och somnade nästan direkt. Receptbelagda mediciner är verkligen det enda som verkligen funkar.
Hursomhelst borde det väl vara helt lugnt att dricka några öl ikväll? Om jag har förstått det rätt så ska man inte dricka Cocillana och alkohol samtidigt?
Det går bra att dricka alkohol idag. Men skyll inte på mig om fyllan går fel.
Är du ute efter att avsluta ditt liv så kan du ju häva i dig allt möjligt i alla kombinationer som finns. Häll i dig tex cement och blanda med vatten... sen skiter du betong tex...
Men om du vill behålla dina två hjärnceller ett tag till så rekommenderar jag dig att inte blanda saker på det sättet.
Ifall jag inte är helt ute och cyklar borde det vara lungt. Jag tar själv både Cocillana och Treo comp när det finns hemma och tar mer än vad du tar och dricker lite då och då. Vad jag har för mig måste du ta en större mängd för att det skall vara farligt? Jag är dock absolut inte säker !
Vill också veta ifall det är farligt, kanske borde sluta med det ?
Lånar tråden lite då det känns onödigt att starta en ny!!
Har druckit ungefär 2 stycken 5.0 er öl, är det lugnt att dricka dryga 50ml cocillana på det om en timma?
MVH
Är ingen fara. Man ska väl aldrig rekommendera nån att blanda alkohol och etylmorfin, men att dricka två öl och sen vänta nån timma eller två och dricka 50ml coci innebär ingen risk.
Är ingen fara. Man ska väl aldrig rekommendera nån att blanda alkohol och etylmorfin, men att dricka två öl och sen vänta nån timma eller två och dricka 50ml coci innebär ingen risk.
Tack för ett bra svar!
Satt och slösurfade och såg den här tråden, och eftersom att den ändå berörde mig tänkte jag att det är lika bra att fråga ifall att! Har ju druckit betydligt mer än 0,5 dl moffe förut, men blev lite smått orolig när folk började påstå att 1 promille kunde innebära död även med normaldos på 15 ml
MVH
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!