Citat:
Ursprungligen postat av Julaftonen
Jag har haft många mobiltelefoner som jag enkelt lämnat in till respektive återförsäljare om jag ansett att det inte var jag som orsakade felet och det har gått hur smidigt som helst att få mobilen reparerad/utbytt eller pengarna tillbaka men detta funkar alltså inte nu längre då man har en Iphone?
Rätta mig om jag har fel, men jag är 95% säker, att det inte går att göra så med iphones. Iaf om du inte blir så grinig mot återförsäljaren att dem är villig att ta den kostnaden.
Notera att jag snackar om DOA nu! dvs "dead on arrival". Vanlig garanti kan du ALLTID hävda, men om det inte går igenom så får du betala. Din telefon skickas ju till en auktoriserad verkstad där en servicetekniker går igenom din telefon och avgör om den har ett garantifel, eller om den inte omfattas av den.
Detta är ju tillverkarnas regler, och ingenting återförsäljaren har något att gör åt. De flesta tillverkare (typ alla) förutom apple gör ju kunden den tjänsten att kunna få telefonen bytt om det är fabrikationsfel på den.
En av flera anledningar till att jag avskyr Apple.