• 1
  • 2
2012-05-12, 12:04
Medlem
AlexOnTops avatar
http://youtu.be/B-NWxR5M1tc

Där har ni reklamfilmen för GB Gräddglass som då även nu finns som pinnglass.
Nu är frågan - är det meningen, ifrån GBs sida, att pinnen ska se ut som en kuk mellan benen på glassarna, eller är det ett ärligt misstag? Någon någonstans i produktionen måste ju ha reagerat!
Är det ett trick för att man ska komma ihåg den? För att den ska vara rolig?
Citera
2012-05-12, 12:11
Medlem
Det är böglobbyn som varit framme; nästa gång du ser en dolme i omklädningsrummet kommer du att tänka på glass och automatiskt slicka dig om munnen.
Citera
2012-05-12, 12:12
Medlem
gottmospahedens avatar
Det skulle ju bara se konstigt ut utan pinnen. Vad tusan är en pinnglass utan pinne?

Stilen att förmänskliga "döda" föremål (som en glass ändå bör ses som, eller?) har ett speciellt namn, men jag minns tyvärr inte namnet.
Stilen innebär ju ofta att det läggs till mänskliga drag som t.ex. ögon, ben, armar, mun..
Citera
2012-05-12, 12:16
Medlem
candystashs avatar
Det är inget misstag av dem, inte heller ska det likna en penis.
Det är en fucking glasspinne.
Citera
2012-05-12, 12:17
Medlem
SiSeniors avatar
Jag reagerade också över det här första gången jag såg den reklamfilmen. Oavsett vad vi vuxna förknippar pinnen med behövs den där, annars skulle det bara se konstigt ut. Kan mycket väl vara ett medvetet drag från GB's sida också, för att sätta igång någon form av debatt/diskussion. I och med den här tråden har dom då lyckats.
Citera
2012-05-12, 12:19
Medlem
AlexOnTops avatar
Jag förstår ju att det är en pinnglass och att den ska vara där, men en enkel åtgärd skulle ju vara att vända uppåner på pinnglassen, så att pinnen är "där huvudet skulle vara", eller helt enkelt skita i att sätta ben och armar på glassen.
Som sagt, det kan inte vara ett misstag då någon, någonstans i produktionen skulle ha reagerat.
Citera
2012-05-12, 12:27
Medlem
cammos avatar
Hahaha, underbart.
Citera
2012-05-12, 12:33
Medlem
var är kuken? jag ser inte
Citera
2012-05-12, 12:47
Medlem
damparnes avatar
Vafan lakritspucken har ju pinnen i röven... det hade blivit bättre om de vänt den om
Citera
2012-05-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Represent
var är kuken? jag ser inte

Överallt!!!
Citera
2012-05-12, 13:22
Medlem
Tänk på alla dem stackars barnen som kommer få se detta på tv!!
Citera
2012-05-12, 13:28
Medlem
SeMeNoMores avatar
Nåväl, kolla på stackarn med pinnen i röven.

Jag tror de bara hade problem med vart pinnen skulle gå på figurerna. Det blir fel hur man än gör där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in