2012-05-12, 02:09
Medlem
Hej! Har en HP G62 laptop här. Jag kunde lira Heroes of newerth etc utan ett enda lagg förut men det var för mycket skit på laptopen så jag körde en reinstall på den. Formaterade hårddisken och ominstallera mjukvara precis som förra gången jag ominstallera. Men denna gången så laggar allt så sjukt fruktansvärt mycket! Inte bara spelet utan själva windows också och allt som har med att ens öppna fönsterhanteraren också.. Vad beror detta på?? Alla drivrutiner etc är helt korrekta! Hjälp!!
Citera
2012-05-12, 02:53
Medlem
will84s avatar
Hårdisken som blivit trött kanske ?
Hade exakt samma problem för 3 veckor sedan, jag köpte en ny hårddisk och nu fungerar allt som det ska

Hårddiskar kan bli trötta om de får packa upp och ihop filer mycket och bli omformaterade mycket och så vidare, men dock kan ditt problem bero på annat.
Citera
2012-05-12, 02:57
Medlem
Har dock omformaterat totalt 3 gånger nu denna laptoppen. När jag installerar något så känner jag att det är sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt otroligt segt. Men t.ex spel som heroes of newerth är ju något som laddas in på ram minnet och är mellan processor, ram och grafikkort chippet. Hårddisken är inte mycket i håll här. Timmen innan jag formaterade så flöt allting jättebra liksom.
Citera
2012-05-12, 08:15
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will84
Hårdisken som blivit trött kanske ?
Hade exakt samma problem för 3 veckor sedan, jag köpte en ny hårddisk och nu fungerar allt som det ska

Hårddiskar kan bli trötta om de får packa upp och ihop filer mycket och bli omformaterade mycket och så vidare, men dock kan ditt problem bero på annat.
Nej, hårddiskar slits inte av att skrivas på.
De tar stryk av våld och stötar.
Misstänker man det, kör man ett av tillverkaren rekommenderat testprogram.

Och TS, har du hämtat drivisar från tillverkarens hemsida?
Kört diskrensning och defragmentering?
Senast redigerad av sommarlov 2012-05-12 kl. 08:19.
Citera
2012-05-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nej, hårddiskar slits inte av att skrivas på.
De tar stryk av våld och stötar.
Misstänker man det, kör man ett av tillverkaren rekommenderat testprogram.

Och TS, har du hämtat drivisar från tillverkarens hemsida?
Kört diskrensning och defragmentering?
Aa precis.. Och hårddiskar brukar ha en runtime. Efter den tiden så kan det hända de bara dör. Mina förra stationära dators hårddiskar hade runtime på 3 år och ca 100 dagar. Det är räknar i timmar, och hade några fåtal söndriga kluster. Och de har ju aldrig fallit eller fått ta emot stötar. Men på nått sätt har det kanske hänt att läs o skriv axeln har hoppat.

Men ja.. Jag har faktiskt omformaterat datorn igen och denna gången flyter windows. Men spelet är fortf med väääldigt låga FPS.. Orginal drivrutinerna är med från början och de är de jag körde med förut när det flöt också. Har iaf nu även laddat ner nya drivisar från hemsidan och det är ingen skillnad. Det är fortf väldigt segt.

Diskrensning och defragmentering behövs nog inte för en nyformaterad hårddisk. Dessutom hjälper det inte låg FPS.. hmm. Vad ska jag göra
Citera
2012-05-14, 00:10
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Orginal drivrutinerna är med från början och de är de jag körde med förut när det flöt också. Har iaf nu även laddat ner nya drivisar från hemsidan och det är ingen skillnad. Det är fortf väldigt segt.
Vilka drivrutiner pratar du om? Har du verkligen installerat chipset-drivrutinerna för den specifika laptopmodellens MB också till fullo, och inte bara grafikdrivrutiner och andra "enhetsorienterade" drivisar? Ofta innehåller i o f s chipset-drivisarna för en laptop även allt det övriga du behöver.
Citera
2012-05-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Aa precis.. Och hårddiskar brukar ha en runtime. Efter den tiden så kan det hända de bara dör. Mina förra stationära dators hårddiskar hade runtime på 3 år och ca 100 dagar. Det är räknar i timmar, och hade några fåtal söndriga kluster. Och de har ju aldrig fallit eller fått ta emot stötar. Men på nått sätt har det kanske hänt att läs o skriv axeln har hoppat.

Men ja.. Jag har faktiskt omformaterat datorn igen och denna gången flyter windows. Men spelet är fortf med väääldigt låga FPS.. Orginal drivrutinerna är med från början och de är de jag körde med förut när det flöt också. Har iaf nu även laddat ner nya drivisar från hemsidan och det är ingen skillnad. Det är fortf väldigt segt.

Diskrensning och defragmentering behövs nog inte för en nyformaterad hårddisk. Dessutom hjälper det inte låg FPS.. hmm. Vad ska jag göra

när du oformarterar tar du bort den gamle partionen och skapar en ny ?

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in