2012-05-11, 21:20
Medlem
Hallå Flashback. Har försökt att leta så gott jag kan men alla trådar har varit gamla eller inte relevanta till det jag letat efter. Men om någon hittar får ni gärna skicka pm och sen radera tråden. Men det jag undrar över kommer här: Jag ska på Hultsfred i sommar och undrar hur det var förra året, om det är så att polisen kollar något innan man går in på campingen med typ hundar osv? Glasflaskor osv vet jag att campingvakter kollar efter men dom kollar ju aldrig efter röka. Har i mina yngre år jobbat som campingvakt vid ingången på Putte i Parken och då hade vi inga poliser där.

Så, finns det poliser med hundar vid ingången?
Citera
2012-05-11, 21:38
Medlem
Tsanwhalars avatar
Haha! Ja du, beror på hur du beter dig mot vakterna :P

De kollar självfallet igenom väskan så du inte har någon vätska som kan innehålla "sprängmedel". Dumma i huvvet är dem då de tvingade mig slänga hela min vodkaflaska Men om du rullar några jollar o lägger ner i ett ciggarett paket så kommer det nog funka och nej det kan inte använda hundar på festivaler. Finns risker att hunden kan anfalla eller folk som är allergiska samt att det är rätt många folk dom ska kolla visitera
Citera
2012-05-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Finns risker att hunden kan anfalla eller folk som är allergiska samt att det är rätt många folk dom ska kolla visitera

lol, endast på Hultsfred samlas allergiker och hundantagonister.
Citera
2012-05-11, 22:04
Medlem
Jo jag misstänkte nästan det. Vakterna är väl mer ungdomar så dom är nog inget att oroa sig för! Var väl så jag hade tänkt att rulla några innan och gömma lite diskret
Citera
2012-05-11, 22:10
Medlem
Jolls avatar
Förra året var det hur lugnt som helst att ta in, rökte även öppet inne på både campingen och vid scenerna.
Citera
2012-05-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOnton
Jo jag misstänkte nästan det. Vakterna är väl mer ungdomar så dom är nog inget att oroa sig för! Var väl så jag hade tänkt att rulla några innan och gömma lite diskret

eh...? Jag skulle nog vara försiktig. Eftersom det är så mycket folk är det ett extremt bra tillfälle att använda en knarkhund istället otaliga visiteringar.
Citera
2012-05-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatIsThis
eh...? Jag skulle nog vara försiktig. Eftersom det är så mycket folk är det ett extremt bra tillfälle att använda en knarkhund istället otaliga visiteringar.

Har du varit på någon festival där dom visiterar in till campingen? Det enda jag varit med om har varit att dom kollar väskan efter glasflaskor.
Citera
2012-05-11, 22:28
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOnton
Har du varit på någon festival där dom visiterar in till campingen? Det enda jag varit med om har varit att dom kollar väskan efter glasflaskor.

Vad är grejen med glasflaskor? Vapen? Vill inte att det slängs i publiken?

När jag var där för ett par år sedan var det ingen som visiterade vid ingången till campingen, däremot när man skulle in och se något band.
Citera
2012-05-11, 22:33
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Vad är grejen med glasflaskor? Vapen? Vill inte att det slängs i publiken?

Det har nog mer att göra med att de inte vill ha massa glassplitter på campingen.
Vid scenerna får man varken ha med sig flaskor eller burkar.

Förövrigt är det inga problem att ha med sig röka, men jag hade nog endast rökt i tältet då det brukar vara ganska gott om civilpoliser som patrullerar campingen.
Citera
2012-05-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Förövrigt är det inga problem att ha med sig röka, men jag hade nog endast rökt i tältet då det brukar vara ganska gott om civilpoliser som patrullerar campingen.

Ja att röka det öppet är inget jag hade tänkt att göra, det förstår jag helt och klart. Undrade bara om det ens var möjligt att få in men bevisligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in