• 1
  • 2
2012-05-11, 20:47
Medlem
Hallå där flashback!

Vi sitter och diskuterar lite fram och tillbaka om olika saker och ting. Bl.a den här som vi tyckte va en bra tråd att dra igång.

Utöver alla negativa effekter som droger för med sig, som redan är konstaterade och klargjorda. Så undrar vi om det finns några positiva effekter av någon som helst drog. Och då menar vi inte hur man kan utvecklas på ett sätt som människa, eller whatever. Eller om det är bra i medicinskt syfte.

Utan om, vilken som helst drog, kan ha ett ämne i sig som är bra för kroppen. Ex: Morötter som vi tror är bra för hyn, att man dricker mycke vatten = bättre hud.. osv osv. Tror ni förstår poängen med de hela?

MVEK (med vänliga eade känslor)
Chipleacher
Senast redigerad av chipleacher 2012-05-11 kl. 20:50.
Citera
2012-05-11, 21:03
Medlem
Bra fråga... Kommer inte på någon drog som är bra för kroppen faktiskt, men koffein t.ex. ökar ämnesomsättningen (om än mindre markant) och det är ju bra om en människa behöver gå ner i vikt.

Tjack, mdma, gräs och annat gott tror jag inte är något vidare för kropp/hjärna egentligen, men något belägg för det hela har jag inte så ta mig inte på orden!
Citera
2012-05-11, 21:04
Medlem
Tsanwhalars avatar
haha x) väldigt konstig formulerad fråga men jag tror jag förstår dig

Den ända drogen som påverkar kroppen positiv är amfetamin. Affe ökar frisättningen av dopamin vilket ger en adrenalinkick till hjärnan. detta är då bra för i små mängder för vår blodcirkulation. Dopamin och noradrenalin är båda involverade i hjärnans transport av information, vilket gör dig mer konsentrerad.

kanske inte var svar på frågan men ...
Citera
2012-05-11, 21:06
Medlem
Xalterads avatar
T.ex. kan psykadelika få en att förstå sin livsituation och lära sig bearbeta och hantera problem på ett bra sätt.
MDMA kan lösa problem i äktenskap i teraputiska doser, eller tvister mellan vänner.
Att se fram emot den där drogen på fredagen/lördagen kan göra så man klarar av att stå ut genom hela veckan på ett jobb som sugen.
Citera
2012-05-11, 21:08
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
T.ex. kan psykadelika få en att förstå sin livsituation och lära sig bearbeta och hantera problem på ett bra sätt.
MDMA kan lösa problem i äktenskap i teraputiska doser, eller tvister mellan vänner.
Att se fram emot den där drogen på fredagen/lördagen kan göra så man klarar av att stå ut genom hela veckan på ett jobb som sugen.

Men nu var det inte det som var frågan, han menar om det finns någon drog som är nyttig för kroppen, inte nyttigt för psyket
Citera
2012-05-11, 21:23
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Men nu var det inte det som var frågan, han menar om det finns någon drog som är nyttig för kroppen, inte nyttigt för psyket

Och psyket hör inte till kroppen? Isf all AAS måste ju gå under den kategorin isf.
Citera
2012-05-11, 21:44
Medlem
KallePaHedens avatar
Öl är väl bra för naglar och hår?

...men det finns ju negativa aspekter kring den drogen med
Citera
2012-05-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benne

Precis. Vi behöver inte gå genom om att mdma kan öppna nya dörrar och lsd kan ge en förståelse/personlighetsförändring. Utan de vi menar är helt enkelt om det finns något ämne som är bra för kroppen på de sättet, som återigen, Ex: vatten och grönsaker ger en bättre hud. Är jävligt eade så kan va lite svårt att få ihop vad vi egentligen menar men. Ja va fan.. Va inte så tröga :P

Sen kom jag på en annan fråga, lite offtopic men endå topic.. Om man brukar mdma och gräs så släpper hjärnan ut dopamin och serotonin. Alla säger ju att de förstör, vilket det oftast gör och kan göra (kanske inte i alla fall) ,men kan de vara så att när man laddat ur sina depåer, att receptorerna blir "större". (Har kört med minst 3 månader mellan rum på mdma, däremot gräs har jag brukat ganska frekvent. För det är nämligen så jag känt sista tiden då jag inte brukat något på ett tag, (haft långa perioder mellan) att jag känner mig mycke mer skrattsam än mot vad jag innan jag började med, framför allt mdma. Men även gräs. Fan va ja babblar...

Ber om ursäkt för en aningen snurrig läsning. Men ni som prövat e förstår ju.

Fortsatta trevliga eade hälsningar
Citera
2012-05-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Öl är väl bra för naglar och hår?

...men det finns ju negativa aspekter kring den drogen med

Grymt Du har fattat poängen iaf!
Citera
2012-05-11, 22:04
Medlem
Säger som X ovan, AAS är nog det enda jag kommer på som faller in under den kategorin.
Citera
2012-05-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Säger som X ovan, AAS är nog det enda jag kommer på som faller in under den kategorin.

Herren får gärna utveckla sitt svar lite. AAS? Är det dopingpreparat? Och som sagt utveckla.
Citera
2012-05-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
haha x) väldigt konstig formulerad fråga men jag tror jag förstår dig

Den ända drogen som påverkar kroppen positiv är amfetamin. Affe ökar frisättningen av dopamin vilket ger en adrenalinkick till hjärnan. detta är då bra för i små mängder för vår blodcirkulation. Dopamin och noradrenalin är båda involverade i hjärnans transport av information, vilket gör dig mer konsentrerad.

kanske inte var svar på frågan men ...
Nej vad i helvete särskriver du om? Amfetamin är verkligen inte den enda drogen som kommer med positiva effekter. Tycker frågan är jävligt dum för det första och folk som postat i tråden är idioter. Är det inte självklart att vissa droger har positiva effekter eftersom de används inom medicin och terapi? Det finns även droger vars enda syfte är att leverera en eller flera benigna resultat, läs mer om aminer och nootropika vid intresse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in