Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-11, 16:28
Medlem
tja ja vet inte om jag postat i rätt ämne mod får gärna flytta isåfall
men jag undrar om det skulle gå att flashback gjorde en egen version av youtube där man kan posta sina videos utan att dom censureras eller tas bort?

istället för youtube där videos tas bort 24/7 och användare blir avstängda för löjligt små grejjer.

bara en tanke jag hade
Citera
2012-05-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
tja ja vet inte om jag postat i rätt ämne mod får gärna flytta isåfall
men jag undrar om det skulle gå att flashback gjorde en egen version av youtube där man kan posta sina videos utan att dom censureras eller tas bort?

istället för youtube där videos tas bort 24/7 och användare blir avstängda för löjligt små grejjer.

bara en tanke jag hade

Har du fått någon video som du lagt upp borttagen? eller är du bara allmänt bitter på Youtube?
Citera
2012-05-11, 16:48
Medlem
nejnej men ja tänkte bara att eftersom flashback är "yttrandefrihet på riktigt" så borde man göra en sån funktion eftersom folk klagar på att deras videor blivit borttagna.
bara en tanke liksom
Citera
2012-05-11, 16:50
Bannlyst
Citat:
nejnej men ja tänkte bara att eftersom flashback är "yttrandefrihet på riktigt" så borde man göra en sån funktion eftersom folk klagar på att deras videor blivit borttagna.
bara en tanke liksom
Nej fyfan youtube videor tas inte bort utan någon andledning antingen är det jävla mycket våld / copyright eller naket så nej fyfan det finns regler !!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-05-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letslearn
Nej fyfan youtube videor tas inte bort utan någon andledning antingen är det jävla mycket våld / copyright eller naket så nej fyfan det finns regler !!!!!!!!!!!!!!

Haha mongo? Till ts kolla in Liveleak tror det är sidan du söker.
Citera
2012-05-11, 17:21
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Flashback är ett diskussionsforum, så jag förstår inte riktigt varför vi ska ge oss in på en sådan marknad? Att videos tas bort, har ju ofta med upphovsrätt att göra, etc., dvs. det handlar inte om yttrandefrihet.

Dessutom tror jag inte att det finns tid och resurser till något sådant, det finns nog viktigare prioriteringar.
Citera
2012-05-11, 17:40
Medlem
core_s avatar
Det ligger nog en bra bit ned på prioriteringslistan. Dels skulle det ju förstås kosta precis hur mycket som helst för att tillhandahålla en tjänst som egentligen redan finns (yt är ju inte den enda videosidan, om än den största)
Citera
2012-05-11, 17:47
Medlem
okej kanske inte så bra när ja tänker efter men det vore ju bra coolt
tack för liveleaks iaf ska nog kolla lite där

EDIT: ett exempel på censuren på youtube är ju denna då så gott soom hela texten är borttagen: http://www.youtube.com/watch?v=_GZlJGERbvE&ob=av2e
så ja tänkte bara hur coolt det vore me flashbacks egna videotjänst som dessutom e svenskt

det kanske skulle kallats flashtube
Senast redigerad av pappana 2012-05-11 kl. 17:50.
Citera
2012-05-11, 17:50
Medlem
epost72s avatar
Känns lite som att uppfinna hjulet på nytt.
Varför skulle FB tillhandahålla serverutrymme för något som redan finns och dessutom ta det juridiska ansvaret för all skit som användarna kan tänkas posta?
Nej det finns gott om alternativ till YT och det går att länka till dessa.
Citera
2012-05-11, 23:19
Medlem
som ja skrev i mitt tidigare inlägg så censureras vissa ord i t.ex låtar på youtube till exempel i den låt ja länka till i föregående inlägg, där censureras nästan hela låten.
så ja tyckte det skulle vara en kul grej bara liksom,
men den iden kanske lät bättre i mitt huve
Citera
2012-05-11, 23:21
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
som ja skrev i mitt tidigare inlägg så censureras vissa ord i t.ex låtar på youtube till exempel i den låt ja länka till i föregående inlägg, där censureras nästan hela låten.
så ja tyckte det skulle vara en kul grej bara liksom,
men den iden kanske lät bättre i mitt huve
Men det där med att censurera ord i låtar, det är inget som Youtube gör. Det är nog snarare skivbolagen som censurerar låtar vid singelsläpp. Det finns mängder av videor på Youtube där folk säger "fuck" och liknande.

Äsch, det är väl alltid bra att komma med idéer, även om de inte alltid är så genomtänkta. Nästa gång kanske du kommer med en bra tanke på förbättring för forumet.
Citera
2012-05-11, 23:29
Medlem
tack
ja tyckte den iden va ganska genomtänkt
men ja tänkte inte på hur mycket det skulle kosta för flashback att ha igång servers och underhåll av videotjänsten dumma mig
ja nu vet ja inte om det är så mycket mer att diskutera så ja vet inte om ni ska stänga tråden eller låta den leva.
jag har iaf fått mitt svar så jag e nöjd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in