2012-05-11, 23:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Flashback är ett diskussionsforum, så jag förstår inte riktigt varför vi ska ge oss in på en sådan marknad? Att videos tas bort, har ju ofta med upphovsrätt att göra, etc., dvs. det handlar inte om yttrandefrihet.

Dessutom tror jag inte att det finns tid och resurser till något sådant, det finns nog viktigare prioriteringar.

Å andra sidan så agerade ju flashback webhotell en gång i tiden med primärt syfte att hosta sådant som inte fick finnas på andra webhotell.
Visserligen var det innan forumet knoppades av till en fristående verksamhet, men ändå.

(Inte för att jag ser behovet av en tjänst i stil med den som efterfrågas)
Citera
2012-05-11, 23:57
Medlem
vad är/eller snarare var flashback webbhoteell för nått? har aldrig hört att flashback har haft såna? och hur många flashback finns det?
Citera
2012-05-11, 23:59
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Å andra sidan så agerade ju flashback webhotell en gång i tiden med primärt syfte att hosta sådant som inte fick finnas på andra webhotell.
Visserligen var det innan forumet knoppades av till en fristående verksamhet, men ändå.

(Inte för att jag ser behovet av en tjänst i stil med den som efterfrågas)
Långt före min tid, långt före min tid.

Men visst, det kan ju finnas möjligheter att agera utanför diskussionsforumsfunktionen, men just ett alternativ till Youtube? Naah.
Citera
2012-05-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
vad är/eller snarare var flashback webbhoteell för nått? har aldrig hört att flashback har haft såna? och hur många flashback finns det?

http://www.flashback.se/flashbacks/net/
Citera
2012-05-12, 00:02
Medlem
SeMeNoMores avatar
Jag vill bara göra TS medveten om att det är moderatorsed att blankt slå ner alla nya förslag oavsett vad som skrivs i dem.

Med det sagt så tycker jag inte det är Flashbacks jobb. Vad som skulle vara fränare hade varit om man lite enkelt kunde länka klipp där man ser en thumbnail av klippet man ska kolla på, så man ser klippet på Flashback men det är YouTube, Live Leak, Kaotic etc. som hostar filmerna. Förstår ni hur jag menar?
Citera
2012-05-12, 00:04
Medlem
äh det kunde ha gått menmen
men en tillägsfråga hur många flashback domäner finns det?
jag vet att flashback har en nyhetssida flashback.se men jag undrar finns det fler webbsidor som flashback äger?
och skulle det verkligen inte gå att ha en sån videotjänst?
den skulle kunna vara utanför forumsdelen som t.ex flashback.se är
som inte har nån koppling direkt till forumet
den kanske skulle kunna heta flashtube.se eller nått
aja kanske inte går, men det kunde varit en bra ide om flashback hade tid och resurser
Citera
2012-05-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Jag vill bara göra TS medveten om att det är moderatorsed att blankt slå ner alla nya förslag oavsett vad som skrivs i dem.

Med det sagt så tycker jag inte det är Flashbacks jobb. Vad som skulle vara fränare hade varit om man lite enkelt kunde länka klipp där man ser en thumbnail av klippet man ska kolla på, så man ser klippet på Flashback men det är YouTube, Live Leak, Kaotic etc. som hostar filmerna. Förstår ni hur jag menar?

Jag är väl inte rätt person att uttala mig om vad som är eller inte är flashbacks jobb...forumet kanske inte har som syfte att vara annat än forum.
Idag finns dessutom en hel del fler sidor/organisationer som kämpar för frihet genom att erbjuda serverplats eller tekniska lösningar, hade det inte gjort det så hade kanske flashback ställt upp? (vad det nu skulle kunna tänkas vara, en youtubekopia känns inte riktigt som något det finns brist på)

Ang. din andra tanke så kolla in greasemonkey och userscriptet flashscript eller flasher.
Citera
2012-05-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
http://www.flashback.se/flashbacks/net/
tack för länken
lång läsning men väldigt intressant,
de va då jäklar vilken korruption och maktmissbruk det va där jävla lennart f****n som ska hålla på förstöra tryckfriheten åå va sur ja blir på sånt
men vill gärna ha svar på min andra fråga också. hur många domäner har flashback förutom flashback.se och flashback.nu? finns det fler och vad isåfall är dom för nått?
Citera
2012-05-12, 13:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Skitsnack. Däremot så är dom flesta förslag dåliga, passar inte forumet, har varit på tal flera gånger eller vad det nu kan vara. Det händer att det kommer förslag som faktiskt är bra och som tas vidare men det är mer sällan.

Nej, jag kan inte svara på vilka användarförslag som har implementerats. Jag ville bara påpeka att du snackar skit.
Citera
2012-05-12, 13:54
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Skitsnack. Däremot så är dom flesta förslag dåliga, passar inte forumet, har varit på tal flera gånger eller vad det nu kan vara. Det händer att det kommer förslag som faktiskt är bra och som tas vidare men det är mer sällan.

Nej, jag kan inte svara på vilka användarförslag som har implementerats. Jag ville bara påpeka att du snackar skit.
Jaså? För jag kan knappt komma på en enda gång det inte blir allmän pajkastning vid nya förslag. Då har jag ändå varit ganska aktiv i den delen av Flashback.
Citera
2012-05-12, 14:07
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Jaså? För jag kan knappt komma på en enda gång det inte blir allmän pajkastning vid nya förslag. Då har jag ändå varit ganska aktiv i den delen av Flashback.
Jag föreslog en gång att sektionen vi befinner oss i, Om Flashback, som vid den tiden hette Allmänt, skulle byta namn till just "Om Flashback" eller något i den stilen, eftersom folk postade en massa felaktiga trådar här, i tron om att det var en allmän sektion. Det förslaget gick igenom.
Citera
2012-05-12, 14:26
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Jag föreslog en gång att sektionen vi befinner oss i, Om Flashback, som vid den tiden hette Allmänt, skulle byta namn till just "Om Flashback" eller något i den stilen, eftersom folk postade en massa felaktiga trådar här, i tron om att det var en allmän sektion. Det förslaget gick igenom.
Jaså det var du som fixade det?

Jag kanske får tänka om då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in