Citat:
Jag kan inte riktigt förklara varför, men är det inte lite oaptitligt att se på när en vuxen människa sätter i sig ett helt glas mjölk till maten? [...] Men om jag nu ska dricka ett glas mjölk, då får det gärna vara opastöriserad råmjölk. Det är en superkoncentrerat lyxig smak jag bara fått uppleva tre gånger i mitt liv.
http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...-fran-mjolken/
Mattias Kroon fortsätter på sitt koncept, sågar allt och alla råd/tid/lust att inleda morgonen med kvitter av utrotade fåglar, doften av nymalda kaffebönor som passerat Kroons egen tarmkanal samt en brödlimpa som fått jäsa sedan stenåldern tillsammans med en bit prosciutto som är så färsk så att den fortfarande sjunger "Hakuna matata".
En traditionell måltid med syftet att få i sig lite näring snabbt och lätt utan att det är en sensationell upplevelse jämställs med avföring (krönikan om BK på tåget). Det han i regel säger är att de billigare (normala) matprodukterna borde försvinna till förmån för de exklusiva, dyrare. Hur ska en barnfamilj klara sig på tryffel? Denna människa borde lära sig ett och annat. Killen har INGEN empati eller förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Denna typ av människa tillför inget till samhället och borde därför avlägsnas från jordens yta, eller åtminstone sluta upp med sina jävla skitkrönikor med psykopatklang. Det är människor som Mattias Kroon som förstör bra ställen som Möllan en gång var.