• 1
  • 2
2012-05-10, 23:37
Medlem
pellesvansloess avatar
En kompis stod utanför några bekanta och rökte igår kväll runt 19 tiden i centrala Västerås.
En röd Skoda stannar varpå en finsk zigenare vevar ner rutan för att be om vägbeskrivning till en ICA handlare i närheten där de ska köpa en bil. Min vän försöker förklara vägen, men killen säger sig inte förstå och frågar istället om han kan komma in för att ladda sin telefon. Min vän nekar detta och han ber istället om att få låna hennes telefon.

Hon säger att hon kan ringa, då man av ganska självklara anledningar inte litar på zigenare.
Han replikerar då att personen han ska köpa bilen av också är finsk och att det är lättare att han lånar telefonen och ringer. Godtrogen som min vän är så lånar hon ut telefonen, zigenaren har då klivit ur bilen.

Han tar telefonen, öppnar bakluckan för att hämta ett papper, sätter sig i bilen med fötterna utanför varpå hans vän, också en finsk zigenare som sitter i förarsätet, startar bilen och de gasar därifrån med öppen passagerardörr och baklucka. Telefonen är nu spårlöst borta, men det bästa kommer. Zigenaren svarar i telefonen, inte en utan två gånger och påstår att det är dennes nummer och telefon.

Zigenaren som lånade telefonen var överviktig, runt 20 års åldern och bröt på finska.

Detta har inte kommit i tidningen i Västmanland eller upp på nätet då de är extremt sega, men polisanmälan är gjord.

Någon som råkat ut för liknande sak i Västerås, då det inte kändes som att de gjorde detta för första gången?

Och sen undrar de finska romerna varför man inte litar på zigenare..

Kanske hamnat fel, Moderator kan känna sig fri att flytta tråden isåfall
Citera
2012-05-11, 00:04
Medlem
Skulle ALDRIG låna ut min telefon till nån jag inte känner.
Frågar nån så äger jag ingen telefon.
Det är såhär Sverige fungerar nuförtiden.
Citera
2012-05-11, 00:08
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellesvansloes
En kompis stod utanför några bekanta och rökte igår kväll runt 19 tiden i centrala Västerås.
En röd Skoda stannar varpå en finsk zigenare vevar ner rutan för att be om vägbeskrivning till en ICA handlare i närheten där de ska köpa en bil. Min vän försöker förklara vägen, men killen säger sig inte förstå och frågar istället om han kan komma in för att ladda sin telefon. Min vän nekar detta och han ber istället om att få låna hennes telefon.

Hon säger att hon kan ringa, då man av ganska självklara anledningar inte litar på zigenare.
Han replikerar då att personen han ska köpa bilen av också är finsk och att det är lättare att han lånar telefonen och ringer. Godtrogen som min vän är så lånar hon ut telefonen, zigenaren har då klivit ur bilen.

Han tar telefonen, öppnar bakluckan för att hämta ett papper, sätter sig i bilen med fötterna utanför varpå hans vän, också en finsk zigenare som sitter i förarsätet, startar bilen och de gasar därifrån med öppen passagerardörr och baklucka. Telefonen är nu spårlöst borta, men det bästa kommer. Zigenaren svarar i telefonen, inte en utan två gånger och påstår att det är dennes nummer och telefon.

Zigenaren som lånade telefonen var överviktig, runt 20 års åldern och bröt på finska.

Detta har inte kommit i tidningen i Västmanland eller upp på nätet då de är extremt sega, men polisanmälan är gjord.

Någon som råkat ut för liknande sak i Västerås, då det inte kändes som att de gjorde detta för första gången?

Och sen undrar de finska romerna varför man inte litar på zigenare..

Kanske hamnat fel, Moderator kan känna sig fri att flytta tråden isåfall

Hur vet hon att de var romer?
Citera
2012-05-11, 00:14
Medlem
pellesvansloess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Hur vet hon att de var romer?

Klädstilen, den finska brytningen samt deras hudfärg/etnicitetiska drag skrek zigenare över sig.
Citera
2012-05-11, 00:52
Medlem
Schlaktarnns avatar
Inget ovanligt i det här. Lånar man ut sin telefon sådär får man räkna med att den/dom tar den. Zigenare gör så väldigt ofta då jag sett ett flertal liknande fall i min stad
Citera
2012-05-11, 01:00
Medlem
Nlesjems avatar
Då han tydligen litade på zigenare har han kanske en annan uppfattning idag.
Skulle han utan att tveka gå in i en apbur,man får nog skylla sig själv ibland.
Citera
2012-05-11, 02:24
Medlem
mickepickepös avatar
Detta bevisar att rökare är lite dummare än andra...
Citera
2012-05-11, 02:25
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Min vän försöker förklara vägen, men killen säger sig inte förstå och frågar istället om han kan komma in för att ladda sin telefon. Min vän nekar detta och han ber istället om att få låna hennes telefon.

Det här känns mycket otydligt skrivet tycker jag. Va fan menar du?

Är det så att han vill komma in (hem) till din vän?

reg nr på bilen måste din vän väl ha tagit när din vän ser bilen åka iväg?
Citera
2012-05-11, 02:36
Medlem
G-punktens avatar
Att låna ut sin telefon till en zigenare är nog bland det dummaste du kan göra... Dem där låter som personer som man lägger märke till på gatan, och om dom bor där lär ni ju se dom? om du bor i närheten d.v.s.
Citera
2012-05-11, 02:42
Medlem
Lite OT: när jag gick hem från krogen lånade ut min tele till en tjej som satt och grät utanför ett trapphus, hon hade inte nyckeln, hon skulle in till sin pojkvän som bodde där, hennes telefon var ej brukbar, hon fick kontakt med honom och jag fick tillbaka telefonen, jag gick vidare hem tänkte inte så mycket mer på det där, sedan ringer spånet (hennes kille) och undrar vem fan jag är och försöker leka cool. Det är tacken för man försöker vara snäll och hjälpa. Strunta i andra det är det enklaste sättet för att slippa egna problem.
Citera
2012-05-11, 03:07
Medlem
Tjafsarns avatar
Hon lånade ju ut telefonen för att undslippa en konfrontation såklart. Vid det läget hade det blivit tydligt att hon inte var medgörlig ifall hon nekat även detta, och zinkisarna hade blivit förbannade. Hur den situationen istället hade slutat vet vi inte. Man ska dock inte tro att människor i dessa sorters situationer ger med sig för att de är godtrogna, snarare tvärtom, för att de misstror dem och därmed vill skademinimera situationen.

En ensam ung tjej mot två feta, förolämpade och skrupellösa zinkisar är inte bra odds för att klara sig utan knivhugg i buken så hon gjorde nog ändå rätt i situationen.
Citera
2012-05-11, 04:07
Medlem
pellesvansloess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här känns mycket otydligt skrivet tycker jag. Va fan menar du?

Är det så att han vill komma in (hem) till din vän?

reg nr på bilen måste din vän väl ha tagit när din vän ser bilen åka iväg?

De hade telefoner men inte batteri på dessa (enligt ziggen) och bad helt enkelt om att få komma in och ladda telefonen en kort stund.

De hade ju som beskrivet i texten ovan bakluckan öppen, där även regplåten satt så något sådant fick hon aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in