2013-04-08, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
1. Vad är demoner egentligen för slags väsen?

De är som alla andra andeväsen med enda skillnaden att de är polariserade åt ett håll som många människor för närvarande kallar för "ondska".. Men .. Det är Människornas problem..

Citat:
2. Om nu demoner nu existerar hur kan man ta kontakt med de? Är ouijaboard det ända tillvägagångssättet?

Var får dig att tro at det ö.h.t skulle vara ett tillvägagångssätt?
Det enda du får kontakt med via ett ouija är ditt eget undermedvetna.

Citat:
3. Kan man bli kontaktad utav de?

Bara om du har något att erbjuda (en funktion i samhället som du styr och därmed kan definiera ned till kärnan, eller liknande) som gör att demonen har något att vinna på att jobba med/influera dig.

Citat:
Vad bör man isåfall inte göra säga till de eller fråga om?

Alltså, du bör inte jobba med demoner över huvud taget om du inte har en solid mental och själslig integritet, och har du det, så finns det inga ämnen man bör undvika eftersom du redan är trygg med vem du är och inte har behov av att ändra dig för demonens skull.

Citat:
4. Vad är skillnaderna mellan en demon och t.ex. en poltergeist eller ett spöke?

Deras kunskaper.
En demon vet hur man interagerar med 3D och vet oftast hur man gör det utan att hamna på konspirationssiter. Spöken och poltergeist är som andevärldens "white trash". De vet inte hur man interagerar med 3D utan att väcka uppmärksamhet, de kan knappt påverka materia och de vet inte hur man tar sig vidare till nästa "dimension".
Citera
2013-04-08, 18:44
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Om nu demoner nu existerar hur kan man ta kontakt med de? Är ouijaboard det ända tillvägagångssättet?

Nejdå, Monopol eller Twister funkar precis lika bra. Ouija-bräde är en leksak som uppfanns och tillverkades av Hasbro. Det är inte mer paranormalt än Lego eller Fia med knuff.
Citera
2013-04-08, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nejdå, Monopol eller Twister funkar precis lika bra. Ouija-bräde är en leksak som uppfanns och tillverkades av Hasbro. Det är inte mer paranormalt än Lego eller Fia med knuff.

Dock är Ouija ett utmärkt psykologiskt verktyg eftersom man kan använda det för att driva fram frågor man har djupt inom sig och kanske egentligen inte vill svara på rakt ut i luften.. Hela ande-fokusen är dock bara synergy.. Som ett mentalt placebo kan man säga, för att underlätta resten av processen.
Citera
2013-04-08, 21:12
Moderator
Humbugs avatar
Sidodiskussion flyttad hit
/mod
Citera
2013-04-09, 07:13
Medlem
HasseBanans avatar
Jag tror att TS i första hand vänder sig till dem som tror att demoner existerar. Är man skeptiker så kanske det är lite dödfött att svara i tråden.
Citera
2013-04-09, 20:06
Medlem
maxsils avatar
Citat:
1. Vad är demoner egentligen för slags väsen?

Påhittade sådana, och på grund av det så finns det ingen universal förklaring till vad de är, men beroende på vad den som tror på demoner har valt att tro på så kan det vara allting ifrån utomjordingar till kristna djävular

Citat:
2. Om nu demoner nu existerar hur kan man ta kontakt med de? Är ouijaboard det ända tillvägagångssättet?

ouijaboard var inte ens gjort för att kontakta något paranormalt, det var ett spel konstruerat för att demonstrera ideomotoreffekten http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_phenomenon

Be en vän gör ouijagrejjen, om det funkar så säg att ni kör en omgång till, fast när han har en blindkavel på, vänd sedan på brädet i smyg.

Han kommer nu att undermedvetet approximera vart bokstäverna är, men eftersom brädet är åt andra sidan så kommer bara nonsens komma ut.

Om en ande nu hade stryrt ens hand så hade den ju sett detta och kompenserat

Citat:
3. Kan man bli kontaktad utav de? Isåfall hur går det till? Hur märker man av deras närvaro? Vad bör man isåfall inte göra säga till de eller fråga om?

Efter som de inte finns så är det nog ganska svårt, men att vara drogpåverkad verkar fungera

Citat:
4. Vad är skillnaderna mellan en demon och t.ex. en poltergeist eller ett spöke?

Beror på vad man själv tror, vissa menar att demoner är aliens/djävular, medans poltergeists och spöken är avledna människor som djävlas
[
Senast redigerad av maxsil 2013-04-09 kl. 20:08.
Citera
2013-04-20, 15:05
Medlem
ravnats avatar
Du borde läsa Lemegeton (Goetia), Grimorium Verum, Pseudomonarchia Daemonum och andra gamla hederliga grimoirer
Citera
2013-04-20, 15:24
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ursäkta?

Förlåter dig...*ler*, men det är enklare att svara på vad du reagerar på om du preciserar det hela.
Citera
2013-04-21, 12:39
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
1. De är fantasifigurer och existerar inte, trots volymer av texter som påstår motsatsen.

2. Punkt ett utesluter punkt två.

3. Det är en stor skillnad mellan demoner och poltergeister och spöken, det första existerar inte medan de två andra fenomen existerar.

Lustigt då jag har mött och oskadliggjort en demon. En demon som tagit sin skepnad i kött. Hur vet jag detta? Lika mycket som du har stöd för dina påståenden. DVS inga! Vi vet ej om det finns en Gud en djävul, Änglar, Demoner eller andra fenomen av denna sort. Vi kan bara tro. Jag kanske gjorde något fruktansvärt emot en människa eller en demon. Du tror du vet mycket och försöker trolla småfolket här.

Men här tar det stop min vän!

Uppsöka några andra att lura.
Citera
2013-04-21, 17:49
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Lustigt då jag har mött och oskadliggjort en demon. En demon som tagit sin skepnad i kött. Hur vet jag detta? Lika mycket som du har stöd för dina påståenden. DVS inga! Vi vet ej om det finns en Gud en djävul, Änglar, Demoner eller andra fenomen av denna sort. Vi kan bara tro. Jag kanske gjorde något fruktansvärt emot en människa eller en demon. Du tror du vet mycket och försöker trolla småfolket här.

Men här tar det stop min vän!

Uppsöka några andra att lura.

Om du har oskadliggjort en demon måste jag säga att det är en förbannad bragd, där kommer till och med Zlatan i lä...men och andra sidan så presterar Zlatan faktiska resultat, medan du viftar i luften med tomma ord

Får man fråga herrn om han har en direktlinje till Snubben där uppe, eller snarare en direkt linje ner till kolkällaren då du så säkert och bombastiskt häver ur dig kaskader av miljöfarligt avfall...ta ditt miljöansvar och knäpp igen brödluckan broder
Citera
2013-04-21, 18:18
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Om du har oskadliggjort en demon måste jag säga att det är en förbannad bragd, där kommer till och med Zlatan i lä...men och andra sidan så presterar Zlatan faktiska resultat, medan du viftar i luften med tomma ord

Får man fråga herrn om han har en direktlinje till Snubben där uppe, eller snarare en direkt linje ner till kolkällaren då du så säkert och bombastiskt häver ur dig kaskader av miljöfarligt avfall...ta ditt miljöansvar och knäpp igen brödluckan broder

Klart jag kan förgöra en demon. Krävs bara fantasi för detta! Eftersom demoner ej existerar... ej heller en massa spöken eller poltergeists. Om man tror på Gud det är en sak, men att du lyckas inbilla folk att du har någon kunskap om detta är skrattretande!
Citera
2013-04-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Klart jag kan förgöra en demon. Krävs bara fantasi för detta! Eftersom demoner ej existerar... ej heller en massa spöken eller poltergeists. Om man tror på Gud det är en sak, men att du lyckas inbilla folk att du har någon kunskap om detta är skrattretande!

Uh med risk att gå OT här men vad gör det mer "rationellt" att tro på gud än på demoner? vad jag vet finns det inget bevis varken för eller imot någon av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in