• 1
  • 2
2012-05-10, 19:04
Medlem
Alilees avatar
Så, fick hem Heat från fitnessguru - ett fettförbrännande kosttillskott.

-Varför?
Ville testa mer som en rolig grej nu under deffen, läste rapporterna från diverse bloggar och sidor och det mesta var positivt(självklart aktar jag mig för de som har sponsorer och dylikt från fitnessguru).

I alla fall, min egna deff utan detta tillskott har gått bra, minus cirka 2kg på en vecka men ville utöka med ett kosttillskott för att sporra mig mer, ungefär som att köpa fina springkläder för att gå ut och springa mer...

Efter jag intagit en kapsel blev jag pigg för att sedan nu, cirka 1 timme senare bli grymt trött igen. Har även känt av tillskottets så kallade "hungersdämpande" effekt, men kan likväl vara placebo. Ska testa detta nu 1-2 veckor framöver och rapportera vad som händer och hur jag känner!

Frågeställning: Har ni själva testat detta? Känner ni någon som gjort det, eller har ni något ni vill berätta i övrigt om produkten? Vill ha en diskussion för oss som använt/testar den.

Jag är personligen helt ny vad gäller kosttillskott, kör för tillfället endast på vassle innan & efter träning samt som komplement till proteinfattiga måltider.

Peace
Citera
2012-05-11, 03:25
Medlem
2 kg på en vecka.
Några (eller alla) av dessa Alternativ stämmer:
1) Du är rejält överviktig
2) Du har tappat tokigt mycket vatten
3) Bränt muskler
4) Första vägningen på full mage/tarminnehåll andra vägningen på tom/fastande mage

2 Kg på en vecka är inte bra eller hälsosamt om du inte är kubbig som en säl. Låt oss nu kika på innehållet i heat!

Att heat inte innehåller koffein tycker jag är konstigt. Koffein ökar förbränningen, gör dig aktivare, bra för styrka/kondition blaha blaha.
Sen är det vanlig omega 3 och l-karnitin, vilket inte kostar så förbannat mycket att få tag i, om du nu behöver ett tillskott av dem?

Heat innehåller CLA, som faktiskt fungerar, dock inte speciellt märkvärt på feta personer. Är effektivast att blanda med mejeriprodukter (i ditt fall kanske lättmjölk?)
Sen har dom skrivit Curuma Long Extrakt vilket antagligen är gurkmeja, samt bioperine (svartpeppar).

Karnitin är inte svårt att få i sig naturligt heller, finns i kött och mjölk. Käka kött, ta omega 3 + CLA med mjölk, krydda med peppar och gurkmeja.

Det här var inte så svårt att få ner från google. Du får dessutom andra proteiner + kalcium från mjölken (som binder fett).

Om något, ta CLA, om du inte är fet d.v.s
Citera
2012-05-11, 08:37
Medlem
Alilees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevarn
2 kg på en vecka.
Några (eller alla) av dessa Alternativ stämmer:
1) Du är rejält överviktig
2) Du har tappat tokigt mycket vatten
3) Bränt muskler
4) Första vägningen på full mage/tarminnehåll andra vägningen på tom/fastande mage

2 Kg på en vecka är inte bra eller hälsosamt om du inte är kubbig som en säl. Låt oss nu kika på innehållet i heat!

Att heat inte innehåller koffein tycker jag är konstigt. Koffein ökar förbränningen, gör dig aktivare, bra för styrka/kondition blaha blaha.
Sen är det vanlig omega 3 och l-karnitin, vilket inte kostar så förbannat mycket att få tag i, om du nu behöver ett tillskott av dem?

Heat innehåller CLA, som faktiskt fungerar, dock inte speciellt märkvärt på feta personer. Är effektivast att blanda med mejeriprodukter (i ditt fall kanske lättmjölk?)
Sen har dom skrivit Curuma Long Extrakt vilket antagligen är gurkmeja, samt bioperine (svartpeppar).

Karnitin är inte svårt att få i sig naturligt heller, finns i kött och mjölk. Käka kött, ta omega 3 + CLA med mjölk, krydda med peppar och gurkmeja.

Det här var inte så svårt att få ner från google. Du får dessutom andra proteiner + kalcium från mjölken (som binder fett).

Om något, ta CLA, om du inte är fet d.v.s

Ska börja med: Vet att det är skit och gör kanske 0,1% skillnad nu under min deff, är mest en rolig grej för att motivera mig ytterligare.

Jag är långt ifrån överviktig: 184cm, 20 år å nuvarande 76kg. Styrketränar och deffar för tillfället.

Jag tror att första vägningen - 78 till 76 - var en del vätska, dock har jag haft stenhård koll på kosten, eventuellt att jag ligger på för lågt kaloriintag(räknar inte allt, uppskattar mycket).

Jag ville bara höra om produkten är farlig, hjälper den över huvud taget - vilket inte verkar vara fallet om man inte kollar på deras egna hemsida - du nämner dock att den har några små fördelar, alltid kul med något.

Jag kan ta gårdagens kost på en vilodag:

Frukost: 2 finn crisp utan smör med en skiva ost på vardera + 1/2dl havregryn(=gröt)

Lunch: Tonfisksallad gjord på tomat, avocado, babyspenat, gurka samt fetaost (liten portion)

Mellanmål: 1 skiva rågsurdegsbröd med enbart lite ost på(brukar annars bli 1dl whey-80, var slut)

Middag: Kycklingfilé + wokgrönsaker + fitnessnudlar(4kcal/100g)

Kvällsmat: 250g 0,1%kvarg(ICA's) + funlight

Som sagt: jag uppskattar en del, väger inte mängder i min lunch eller middag men går ändå stadigt ned i vikt, så något gör jag rätt.

Och än en gång, behöver inte heat egentligen men tänkte att det var en kul grej för att motivera mig ytterligare!

Peace
Citera
2012-05-11, 08:53
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alilee
Så, fick hem Heat från fitnessguru - ett fettförbrännande kosttillskott.

-Varför?
Ville testa mer som en rolig grej nu under deffen, läste rapporterna från diverse bloggar och sidor och det mesta var positivt(självklart aktar jag mig för de som har sponsorer och dylikt från fitnessguru).

I alla fall, min egna deff utan detta tillskott har gått bra, minus cirka 2kg på en vecka men ville utöka med ett kosttillskott för att sporra mig mer, ungefär som att köpa fina springkläder för att gå ut och springa mer...

Efter jag intagit en kapsel blev jag pigg för att sedan nu, cirka 1 timme senare bli grymt trött igen. Har även känt av tillskottets så kallade "hungersdämpande" effekt, men kan likväl vara placebo. Ska testa detta nu 1-2 veckor framöver och rapportera vad som händer och hur jag känner!

Frågeställning: Har ni själva testat detta? Känner ni någon som gjort det, eller har ni något ni vill berätta i övrigt om produkten? Vill ha en diskussion för oss som använt/testar den.

Jag är personligen helt ny vad gäller kosttillskott, kör för tillfället endast på vassle innan & efter träning samt som komplement till proteinfattiga måltider.

Peace

Stacks , möjligtvis om San Nutrition har fixat fram någon metabolitsynergi i kapslarna , dom har sjyssta grejer.
Koffein i pillerform har fler klagat på , ger skumkänsla gentemot Kaffe.
Citera
2012-05-11, 11:41
Medlem
2kg på en vecka är på tok för mycket att tappa, såvida de inte är som du säger, mycket vätska.
0,5kg / vecka är mer normalt för att inte tappa alltför mycket muskelmassa under deffen.
Citera
2012-05-11, 12:35
Medlem
Alilees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thellaan
2kg på en vecka är på tok för mycket att tappa, såvida de inte är som du säger, mycket vätska.
0,5kg / vecka är mer normalt för att inte tappa alltför mycket muskelmassa under deffen.

hoppas på det sistnämnda... Jag är dock en novis i ämnet! Får ta att äta liite mer framöver om jag ser samma resultat i viktnedgången på söndag.
Citera
2012-05-11, 13:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thellaan
Inte i början.

Nej, det är inte för mycket i början.

Vem rekommenderar något så dåligt undersökt som CLA? Finns inte direkt mycket som pekar på att det är bra.
Citera
2012-05-11, 13:41
Jag tar 2 st fitnessguru heat varje dag. Känner absolut INGEN skillnad av dom. Köpte ett komplett paket från dom och tog en burk endast för att prova, men känner som sagt inte att dom skulle göra något speciellt.
Citera
2012-05-11, 13:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Jag tar 2 st fitnessguru heat varje dag. Känner absolut INGEN skillnad av dom. Köpte ett komplett paket från dom och tog en burk endast för att prova, men känner som sagt inte att dom skulle göra något speciellt.
Det intressanta här är ju mer varför du läser och köper därifrån?
Citera
2012-05-11, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det intressanta här är ju mer varför du läser och köper därifrån?

Dom gör ju knappast dåliga saker. Deras proteinpulver är gott och det är inte speciellt dyrt heller.
Citera
2012-05-11, 14:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Dom gör ju knappast dåliga saker. Deras proteinpulver är gott och det är inte speciellt dyrt heller.
Nej, det finns väl ingen tillverkare som gör speciellt dåliga saker?

Har bara druckit dåligt smakande proteinpulver en gång och det var whey-80 av diverse smaker.
Citera
2012-05-11, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Nej, det finns väl ingen tillverkare som gör speciellt dåliga saker?

Har bara druckit dåligt smakande proteinpulver en gång och det var whey-80 av diverse smaker.

Det ända proteinpulver jag köpt själv är från fitnessguru så kan inte uttala mig med någon större säkerhet, har endast provsmakat ett fåtal andra som jag inte vetat vilka det var, men jämfört med dem så har iaf fitnessguru ett gott proteinpulver. Speciellt vitchoklad och jordgubb är riktigt god

Det lät på dig när du frågade som att du tyckte att fitnessguru i allmänhet är ett nono, men kanske bara va jag som drog förhastade slutsatser. Jag gillar deras PWO också. Det ger ju knappast en sådan pump och ork som vissa personer säger att dem får, men jag använder det endast för att bli pigg och lite taggad när jag simtävlar och i det syftet fungerar det utmärkt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in