Citat:
Ursprungligen postat av Kevarn
2 kg på en vecka.
Några (eller alla) av dessa Alternativ stämmer:
1) Du är rejält överviktig
2) Du har tappat tokigt mycket vatten
3) Bränt muskler
4) Första vägningen på full mage/tarminnehåll andra vägningen på tom/fastande mage
2 Kg på en vecka är inte bra eller hälsosamt om du inte är kubbig som en säl. Låt oss nu kika på innehållet i heat!
Att heat inte innehåller koffein tycker jag är konstigt. Koffein ökar förbränningen, gör dig aktivare, bra för styrka/kondition blaha blaha.
Sen är det vanlig omega 3 och l-karnitin, vilket inte kostar så förbannat mycket att få tag i, om du nu behöver ett tillskott av dem?
Heat innehåller CLA, som faktiskt fungerar, dock inte speciellt märkvärt på feta personer. Är effektivast att blanda med mejeriprodukter (i ditt fall kanske lättmjölk?)
Sen har dom skrivit Curuma Long Extrakt vilket antagligen är gurkmeja, samt bioperine (svartpeppar).
Karnitin är inte svårt att få i sig naturligt heller, finns i kött och mjölk. Käka kött, ta omega 3 + CLA med mjölk, krydda med peppar och gurkmeja.
Det här var inte så svårt att få ner från google. Du får dessutom andra proteiner + kalcium från mjölken (som binder fett).
Om något, ta CLA, om du inte är fet d.v.s

Ska börja med: Vet att det är skit och gör kanske 0,1% skillnad nu under min deff, är mest en rolig grej för att motivera mig ytterligare.
Jag är långt ifrån överviktig: 184cm, 20 år å nuvarande 76kg. Styrketränar och deffar för tillfället.
Jag tror att första vägningen - 78 till 76 - var en del vätska, dock har jag haft stenhård koll på kosten, eventuellt att jag ligger på för lågt kaloriintag(räknar inte allt, uppskattar mycket).
Jag ville bara höra om produkten är farlig, hjälper den över huvud taget - vilket inte verkar vara fallet om man inte kollar på deras egna hemsida - du nämner dock att den har några små fördelar, alltid kul med något.
Jag kan ta gårdagens kost på en vilodag:
Frukost: 2 finn crisp utan smör med en skiva ost på vardera + 1/2dl havregryn(=gröt)
Lunch: Tonfisksallad gjord på tomat, avocado, babyspenat, gurka samt fetaost (liten portion)
Mellanmål: 1 skiva rågsurdegsbröd med enbart lite ost på(brukar annars bli 1dl whey-80, var slut)
Middag: Kycklingfilé + wokgrönsaker + fitnessnudlar(4kcal/100g)
Kvällsmat: 250g 0,1%kvarg(ICA's) + funlight
Som sagt: jag uppskattar en del, väger inte mängder i min lunch eller middag men går ändå stadigt ned i vikt, så något gör jag rätt.
Och än en gång, behöver inte heat egentligen men tänkte att det var en kul grej för att motivera mig ytterligare!
Peace