2012-05-10, 17:48
Medlem
Hej! Igår laddade jag ner en MKV. fil en film som jag bara tänkte avnjuta. Men det visade sig att jag inte kan ta bort den och varje gång jag startar datorn så hänger den upp sig på Utforskaren ''Utforskaren har slutat att fungera''. Alltså att explorer.exe stängs av och på hela tiden och dettta lilla fenomen gör datan obrukbar. Så jag undrar nu hur jag ska göra för att fixa detta? Testat Unlocker och dedär programmen men jag får fortfarande inte bort den. Kan endast köra datorn på felsäkert läge nu. Kan inte ta bort den via felsäkert läge heller.

Någon som haft detta problem förut? Och snälla finns det någon som kan hjälpa mig??!
/Mvh kille som ogärna lämnar in datorn på fix för 3k.
Citera
2012-05-10, 17:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har inte mountat filändelsen, te.x under daemon tools?

Vad heter filändelsen på denna MKV?
Citera
2012-05-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du har inte mountat filändelsen, te.x under daemon tools?

Vad heter filändelsen på denna MKV?

A.Little.Bit.of.Heaven.2011.720p.BluRay.x264.AAC.m kv-Zen_Bud
Så heter filen. Jag kan inte gå in på egenskaper på den..

Nej har icke mountat bara kört den med DivX player!
Citera
2012-05-10, 18:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitakritan
kört den med DivX player!

Denna filändelsen ligger inte kvar där i denna mediaspelaren? Mediaspelaren kanske orsakar detta.
Citera
2012-05-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Denna filändelsen ligger inte kvar där i denna mediaspelaren? Mediaspelaren kanske orsakar detta.
Testa o kör den med vlc media player o kom tbx med resultat.
Citera
2012-05-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitakritan
A.Little.Bit.of.Heaven.2011.720p.BluRay.x264.AAC.m kv-Zen_Bud
Så heter filen. Jag kan inte gå in på egenskaper på den..

Nej har icke mountat bara kört den med DivX player!
Använder du Win 7?

Win 7 + DivX codec som gör att vissa mkv filer hänger hela explorera. I XP är det inga som helst problem. Jag misstänker Win 7 försöker göra någon sort koll eller en ikon när man ser eller klickar på den och misslyckas totalt. Jag har inte hittat något sätt att få den att sluta.

Jag bruka ta bort DivX codec delen men behålla de andra delarna av DivX så att jag kan se DivX filer i webbläsaren och konvertera filmer. DivX player struntar jag totalt i hur det går. Sen installerar jag K-Lite Codec Pack så att jag inte behöver tänka mer på codec.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in