Jag började nyligen spela WoW igen, efter nästan ett års uppehåll. Under detta år har jag uppgraderat hela min dator med nya delar som utan några som helst problem (enligt systemrequirementslab) ska kunna klara av spelet på ultra, och ändå gå väldigt snabbt.
Trots detta i princip dog spelet när jag loggade in med höga inställningar, och jag hamnade någonstans mellan 1-2 fps. Nu spelar jag med alla inställningar på lägsta, och höjer jag exempelvis view distance till högre än low går det ner till 2 fps igen.
Även med alla inställningar på lägsta får datorjäveln psykbryt i orgrimmar under rusningsspeltid, och hamnar på sisådär 5 fps.
Så min fråga är, varför kör min dator spelet så långsamt när den ska klara det på ultra utan problem?
Kan det ha något att göra med att jag har ett piratat Windows 7 Ultimate som operativsystem?
Specs:
Gigabyte GA-990FXAUD3 moderkort.
AMD Phenom II x4 965 processor
8 gb RAM
AMD Radeon HD 6870 grafikkort
Microsoft Windows 7 Ultimate edition service pack 1, 64 bit (Piratnedladdat)
Edit: Värt att tillägga är att innan jag uppgraderade datorn, med sämre delar och ett legit Windows Vista Ultimate OS så körde jag spelet på ultra utan några som helst problem.
Senast redigerad av drSteinard 2012-05-10 kl. 16:18.
Har du laddat ned och installerat de senaste drivrutinerna för grafikkortet? Dessutom så ser CPU'n inte så bra ut, har för mig att WoW kräver ganska bra processor.
Har du laddat ned och installerat de senaste drivrutinerna för grafikkortet? Dessutom så ser CPU'n inte så bra ut, har för mig att WoW kräver ganska bra processor.
Processorn är en quad core med 3.4GHz, för WoW på ultra behövs endast en dual core med 2.8GHz.
Rätta mig dock om jag har fel.
Ska kolla upp om jag har drivrutiner att installera, men jag tror inte det. Tack ändå.
Jag tog ett break på nått år sedan fick jag en gratisvecka och provade men då ballade spelet ur för mig.
Prova att ta bort alla addons du har installerat och kör utan några extra (än Blizzards egna) det funkade för mig. (går att installera om dem sen om du vill customiza ditt UI)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!