• 1
  • 2
2012-05-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Norge: Lättare språk (du kan prata svenska på jobbet), högre lön och lättare att få jobb
Spanien: Bättre klimat och du får lära dig nytt språk.

Behöver bara finputsa min Spanska så är man rätt eftertraktad har jag läst.
Detta eftersom jag kan Engelska vilket inte är så vanligt i Spanien. (Katalonien).

Någon som vet vad man ska inrikta sig på om man ska jobba i Norge? Har hela alfabetet i körkortet.
Vad betalar bra?
Citera
2012-05-10, 17:08
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubAdvantage
Jag orkar inte vänta ut dessa 3 år, jag vill leva.
Har 1 1/2 år kvar på en anmärkning som jag missade med 2 dagar med ett skitbelopp som 1.300:-

Dock spelar det inte roll för detta skämt är ett svenskt påfund (vad jag läst) därför kommer jag nu dra till ett annat land så man kan leva.

Först och främst:

Jag är 1/4 finne, kan jag bli tex Finsk medborgare? Hatar Sverige och vill bort.
(Pratar hyfsad Finska)

Annars, hur funkar det med Norge tex? Där sprutar det jobb i alla fall.
Hur många månadshyror brukar dom vilja ha i förväg där vid en hyresrätt?
Vart söker man? (Norges hemnet typ? Om det finns något).

Det behöver inte vara Norge, kan vara Malta, Spanien, Tyskland, Finland eller annat land.
Så länge jag kan leva och slippa bo i detta skitland där det är bättre att sitta 3 år på kåken än att få en betalningsanmärkning på 1.300:-

Om jag tex flyttar till Norge, vad behövs för att jag tex ska kunna gå till deras "banker" och låna till en bil eller liknande vid ett senare tillfälle.

Tacksam för svar.

Du missade att betala orginalräkningen med två dagar och menar att du fick en betalningsanmärkning? Lägg av. Du borde få MINST en påminnelse innan du får en anmärkning. Missar du därefter så åker du antagligen dit om du trots inkasso/fogden ignorerar att betala. Oavsett belopp så ska man vara jävligt ignorant för att lyckas dra på sig en anmärkning... såvida man inte plötsligt har blivit skuldsatt upp över öronen förstås.

Min fråga är därför: Hur många påminnelser ignorerade du?
Citera
2012-05-10, 17:53
Medlem
Du kan ta lån i Norge när du har fast anställning, svårare än så är det inte.
Citera
2012-05-10, 17:55
Medlem
Canalatess avatar
TS: Sök jobb i Norge!
Ska vara riktigt bra lön vad jag fått höra.

Citat:
Ursprungligen postat av metalljocke
Du kan ta lån i Norge när du har fast anställning, svårare än så är det inte.

Säker på den saken?
Kan man som Svensk medborgare söka lån i Norge?
Senast redigerad av Canalates 2012-05-10 kl. 18:00.
Citera
2012-05-10, 19:47
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
Säker på den saken?

Ja, om du är skriven i Norge kan du söka lån.

Blir nog svårt dock eftersom AAA Soliditet och de andra kreditupplysningsbyråerna i Norge får information från Sverige. Anmärkningen kommer således dyka upp även i Norge efter en stund, så där är du kokt.
Citera
2012-05-10, 20:42
Medlem
LucioFontanas avatar
Jag är ledsen att behöva meddela att i Spanien är det katastrof, lika illa som i Grekland för tillfället om inte värre. 23 % arbetslöshet på papperet och i verkligheten förmodligen ännu värre. Mycket folk från Sverige som precis åkt där ifrån. Det väller in folk i Sverige från andra delar av världen som har rätt att vara i EU och befunnit sig i Spanien det senaste 10 åren men nu blivit tvingade att lämna pga av all misär i spanien. Halften av alla butiker är stängda och folk letar mat i soptunnor värre än någonsin, i sverige letar de ju bara burkar än så länge. Detta gäller fastlandet och Madrid och andra stora städer. Turistorter funkar fortfarande, om det va det du hade tänkt dig, för där finns det folk från rika länder fortfarande. Men det är typ Gran Kanaria, Fuertoventura, Teneriffa, Mallorca, Ibiza
Citera
2012-05-10, 20:50
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
TS: Sök jobb i Norge!
Ska vara riktigt bra lön vad jag fått höra.

Säker på den saken?

Banker skiter i vilket medborgarskap du har, de vill ha säkerheter. Bostad är ju det som räknas som den bästa säkerheten. Så det blir inga problem över huvudtaget om det gäller bostad. Men andra förutsättningar finns självklart, de vill ju bara tjäna stålar på din ränta och va säkra på att få tillbaka degen i sista änden. Allt är möjligt! Och nu ska du lämna sverige, då kan du väl lämna inställningen att inget är möjligt här i Sverige med. För det är ju typiskt svenskt, så där är du nog tyvärr för mycket svensk för att lyckas med nåt. Go for it, lycka till!
Citera
2012-06-08, 17:54
Medlem
bara älskar alla sådana här trådar där TS har fuckat till sin ekonomi och ska fly landet för det är mycket bättre i alla andra länder....

DET GÅR EJ ATT FLY FRÅN PROBLEM.......ta tag i dom och lös det istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in