2012-05-10, 13:24
Medlem
Mjlls avatar
Jag frutstter att vi har tit samma skolpannkakor: rtt tjocka - men nd huvudsakligen av vanlig svensk modell - samt en aning gummiaktiga i konsistensen. Vldigt smakrika och skna att ta enligt mig.

De r vl antagligen maskintillverkade men spekulation kring ingredienser och tillagningsmetod vore mycket uppskattade.
Citera
2012-05-10, 14:20
Medlem
MissMias avatar
De flesta innehller bara vanliga pannkaksingredienser: gg, mjl och mjlk (ev lite salt).
antagligen lite tjockare smet eftersom de r lite tjockare.

Testa att gra tjocka pannkakor stekta i minimalt med fett, kyl ner och frys, ta upp och vrm.
Citera
2012-05-10, 14:32
Medlem
percees avatar
Jag tror att hemligheten r billiga rvaror och att sedan lta dom lngsamt nkokas i upp till en dag innan servering sker.
Citera
2012-05-10, 15:32
Medlem
spruxers avatar
Skolmat i allmnt brukar ha lga nringsmnen och mycket kalorier. Tyvrr s r det ofta substituter till olika livsmedel som anvnds vid lagningen av den maten. ven vid andra tillfllen som kttfrsss och jambalaya.

Pannkakorna r skert gjorde p nn mix, tyvrr.
Citera
2012-05-10, 16:21
Medlem
MissMias avatar
De flesta pannkakorna kommer frysta frdiga, man bara lgger upp dem och vrmer dem i ugnen.
(Jag har tyvrr jobbat en del med frysta pannkakor. Dr jag jobbar nu steker vi sjlva, jag har stekt pannkakor i 5 timmar idag, jejj)

Ingen mix inget blandande, bara varierande p hur man vrmer dem.
En del vrmer i nga, i kombi, i varmluft en del vrmer lnge, kort tid osv
ofta fr de grna st lite fr lnge ox.

tillverkare bla: findus, dafgrd, servera, lantmnnen, laggen.

fann tom ett test (ett par r gammalt): http://www.restaurangvarlden.se/Page...0pannkakor.pdf
(klla: http://www.restaurangvarlden.se/Test...pta-pannkakor/)
Citera
2012-05-11, 00:54
Medlem
Mjlls avatar
tack fr svar!
Citera
2012-05-12, 21:18
Medlem
Lightnights avatar
Jag skulle nog sga att skolans pannkakor var vldigt torra och inte alls ngot man vill ha igen.
Citera
2012-05-12, 21:42
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag frutstter att vi har tit samma skolpannkakor: rtt tjocka - men nd huvudsakligen av vanlig svensk modell - samt en aning gummiaktiga i konsistensen. Vldigt smakrika och skna att ta enligt mig.

De r vl antagligen maskintillverkade men spekulation kring ingredienser och tillagningsmetod vore mycket uppskattade.

Jag vill egentligen inte dissa skolans pannkakor eftersom jag tyckte att dom var goda nr jag var runt 12-13 r.

Dremot nr du frde det p tal. Skulle jag sjlv gra ngot liknande skulle jag skmmas! Och sylten man fick var vl nrmast ngon slags pur frn sttyskland.

Det kan du tacka Olof Palme fr!
Senast redigerad av mernilio 2012-05-12 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in