Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Du har missat att du även blir delägare i föreningen som i sin tur äger fastigheten/marken du betalar mao inte bara för rätten att "hyra" just din lägenhet.
Jaha OCH? Är du en sådan människa som vägra att förstå det enkla konceptet;
Nämner en person INTE A så är det INTE samma sak som att personen är omedveten om A?
Du har ju fortfransade kvar alla jäkla nackdelar:
*Du bor kvar i
dålig luft som är i stan.. Vilket är dåligt för allmänhälsan..
* Du måste ta hänsyn till grannen, d.v.s du äger INGEN rätt att spela högt när du känner för det
då det skall vara "tyst" efter en viss tid och du har fortfarande kvar risken att bli "vräkt" även om det är
svårare i en bostadsrätt. Se du JAG påvisade att jag var medveten om att det är svåra att bli vräkt i en bostadrätt.
*Du har ingen rätt att göra som du vill på din egna uteplats om man bor så att man har en, utan skall följa "föreningens regler".
*Du har vissa begränsningar i vad du får göra i din egna lägenhet fast du äger bostaden som du inte har i en villa.
Så förklara för mig vilka fördelarna är att äga en bostadsrätt i inne stan med dålig luft runt om kring dig som är inte bra för allmänhälsan, och du måste ta fortfarande hänsyn till grannar runt om kring dig.
Kom med hållbara argument än "delägande i en förening", om du skall smöra för det korkade konceptet: "Betala för rätten att hyra och ta fortfarande onaturlig hänsyn till grannar".
Det är knappast ett "hållbart" argument med "man blir delägare i föreningen".
Det är knappast heller ett hållbart argument med att en del av hyran går till sparande för reparationer i bostaden.